شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
زندان اوین

حوزه/ پس از اتفاق آتش سوزی شب گذشته با تدبیر مسئولان زندان امکان تماس تلفنی شبانه زندانیان با خانواده های خود فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شب گذشته تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس اعلام مسئولان زندان، کارگاه کارآفرینی زندان اوین در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت دچار حریق شد.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت، انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شد و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان هم بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کرد و آتش سوزی مهار و خاموش شد.

پلیس هم برای کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرد و درگیری بین زندانیان با ورود انتظامات زندان تحت کنترل در آمد.

۴ فوتی و ۶۱ مصدوم

تعداد قابل توجهی از زندانیان هم از صحنه آتش سوزی نجات پیدا کردند و به نقطه امن منتقل گردیدند اما متاسفانه ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی فوت کردند و ۶۱ زندانی نیز مصدوم شدند.

هر ۴ زندانی فوت شده جزو محکومین ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می کردند.

هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آنها رسیده و اسامی آنان متعاقبا و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد شد.

 اکثر زندانی های مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۴ نفر وخیم گزارش شده است.

در گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین تاکید شده که پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندانها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

 تعدادی از زندانیان جرائم خشن و خطرناک هم قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

در پایان گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه تاکید شده که شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است.

فیلم اطفا حریق در زندان اوین

دادستان تهران: درگیری زندانیان ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است

علی صالحی، دادستان تهران هم اعلام کرد: درگیری شامگاه شنبه زندانیان ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

به گفته دادستان تهران اوضاع زندان اوین آرام و آرامش کاملاً برقرار است.

تماس زندانیان با خانواده ها

پس از اتفاق آتش سوزی شب گذشته زندان اوین و در شرایطی که خانواده های زندانیان نسبت به سلامت عزیزان خود نگران شده بودند با تدبیر مسئولان زندان امکان تماس تلفنی شبانه با خانواده ها فراهم گردید تا نگرانی های احتمالی رفع شود.

این تصمیم باعث شد نیمه شب گذشته صف های تماس با خانواده در زندان اوین تشکیل شود که تا نزدیک صبح ادامه داشت و امروز نیز طبق روال معمول امکان تماس زندانیان با خارج از زندان فراهم است.

هم اکنون شرایط زندان اوین کاملا عادی بوده و امور روزمره طبق روال معمول در حال انجام است.

فیلم شرایط عادی در زندان اوین

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha