یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر/ اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی

حوزه/ دبیر کمیته علمی کنفرانس خانواده و تربیت معنوی گفت: همکاری و تعامل نهادهای حوزوی و دانشگاهی در کنفرانس خانواده و تربیت معنوی به اوج خود رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدحسین چاوشیان، امروز در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که به همت موسسه خاتم و با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای فراخوان برگزاری این کنفرانس مقالات و تبادلات علمی گسترده‌ای بین مراکز علمی و دبیرخانه کنفرانس صورت‌گرفته که برای ما دلگرم‌کننده بود.

وی ادامه داد: تا روز برگزاری، مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور بیش از چهل نشست علمی برگزار کردند که به‌نوعی مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه به‌حساب می‌آید.

چاوشیان ابراز داشت: رویکرد و هدف اصلی سیاست‌گذاری کمیته علمی و اجرایی این کنفرانس، بهره‌مندی از ظرفیت‌های اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به‌صورت مشترک بود که در این امر مهم سربلند بیرون آمدیم و گواه این مطلب استقبال و مشارکت قابل‌توجه مراکز حوزوی و دانشگاهی مطرح کشور در این کنفرانس است.

وی تصریح کرد: ثمره تلاش‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما در این کنفرانس فراهم‌آوردن فرصتی برای حضور بیش از ۳۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی در این کنفرانس بود.

دبیر علمی و اجرایی این همایش تأکید کرد: نیاز است که از پژوهش‌ها و تحقیقاتی که به دنبال تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند حمایت بیشتری شود و البته با رویکردهای علمی، آسیب‌ها را هم شناسایی و برای رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها، راهکار ارائه کرد تا فرهنگ اسلامی و تحول علوم‌انسانی در جهت تحقق کامل بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در جامعه نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha