یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
پهلو زاده

حوزه/امام‌جمعه اهرم گفت: تمام تلاش دشمن این است که بتواند دانشگاه را تعطیل، خراب و ناقص کند، برای دشمنان متوقف کردن حرکت علمی کشور مهم است چرا که وجود و حرکت دشمن در سایه جهل و تاریکی و ایجاد شبهه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری راجع به نخبه بودن و نخبه شدن فرمودند، این از هدایت و توفیق الهی است.

امام جمعه اهرم افزود: بدون تردید برای اینکه شما نخبه بشوید، احتیاج دارید به توفیق و هدایت الهی و یکی از مهم‌ترین منابع برای کشورها، وجود نخبه است، نخبگان یکی از مهمترین ثروت‌های عظیم کشور است و از دست دادن نخبه را خسارت می‌دانیم.

وی گفت: نخبه‌ علمی و اساساً دانشگاهی، جزو ارکان پیشرفت کشور هستند، اینکه شما می‌بینید تلاش می‌کنند که دانشگاه‌ها تعطیل شود، کلاس‌ها تعطیل شود، بچه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و از این کارها، ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد.

خطیب نماز جمعه اهرم ادامه داد: تمام تلاش دشمن هم این است که بتوانند دانشگاه را تعطیل، خراب، ناقص کنند، برای دشمنان متوقف کردن حرکت علمی کشور مهم است چرا که وجود و حرکت دشمن در سایه جهل و تاریکی و ایجاد شبهه است.

حجت الاسلام پهلوزاده گفت: ما باید بدانیم که دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است و می‌تواند مقابل سلطه را بگیرد، یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بالا ببرید، در مقابل سلطه‌ دشمن یک مانع ایجاد کرده‌اید و به همان اندازه کشور بیمه می‌شود.

امام‌جمعه اهرم بیان کرد: انتظار از نخبگان بخاطر ظرفیت برتری که خداوند متعال به نخبگان داده است این است که این ظرفیت به ظرفیت ملی تبدیل شود تا همه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام پهلوزاده ادامه داد: بعضی از نخبگان در اینجا رشد می‌کنند، وقتی نوبت ثمر دهی می‌رسد، می‌روند میوه شأن را به دیگری می‌دهند، گاهی هم آن دیگری دشمن است، به دشمن می‌دهند، و گاهی می‌روند پیچ و مهره‌ی استکبار جهانی برای تصرف ملت‌ها و دشمنی با ملت‌ها می‌شوند که این ناشکری از نخبگی است.

وی گفت: انتظار و توقعی هم که از دستگاه‌های دولتی داریم این است که نخبگان را در زمینه‌های مختلف حمایت کنند.

امام جمعه اهرم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تحلیل حوادث اخیر فرمودند، از اوایل انقلاب اسلامی، غربی‌ها در تبلیغاتشان این جور وانمود می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی بر اثر انقلاب به‌وجود آمده، رو به زوال است، گاهی می‌گفتند دو ماه دیگر، گاهی می‌گفتند یک سال دیگر، گاهی می‌گفتند پنج سال دیگر، زمان معیّن می‌کردند.

وی ادامه داد: زمان حضرت امام(ره) یک روزنامه‌ای تیتر زد که «نظام در حال فروپاشی است»، حضرت امام(ره) آن وقت جواب دادند و فرمودند: «شما خودتان در حال فروپاشی هستید، نظام محکم و مستحکم ایستاده» که بعد از رحلت حضرت امام(ره)، در سال ۶۹، بعضی از موجهین اعلامیه‌ای دادند که نظام در لبه‌ پرتگاه است، یعنی همین روزها است که قضیه تمام شود!، در سال ۸۲ هم یک عده از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند و مضمون آن نامه و خلاصه‌اش این بود که «باید تسلیم بشوید وَالّا کارتان تمام است!» نوشتند «جام زهر را باید بنوشید».

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند، تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءالله باز هم خواهیم ایستاد، که دو نظام تحلیلی در این جا وجود دارد: یک نظام تحلیلی این است که کار در مقابل هنجارهای همه‌گیر جهانی بی‌فایده است، در مقابل این هنجارها بی‌خود نایستید، از بین می روید و زیر چکمه استعمارگران له خواهید شد، این یک تحلیل است که باید دست‌ها را بالا برد و تسلیم شد.

حجت الاسلام پهلوزاده با بیان اینکه یک تحلیل دیگر هم که می‌گوید نه، تحلیل واقع‌بینانه است، گفت: این تحلیل، واقعیات را می‌بیند، نه فقط واقعیات خوب را، بلکه واقعیات بد را هم می‌بیند، ما هرگز نقاط منفی را انکار نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مسائل گوناگون کشور پیشرفت کرده‌ایم، گفت: در دانش و مدیریت‌ها پیشرفت کرده‌ایم، ضعف‌ها هم وجود دارد، بعضی از مسئولین و دولت‌ها کوتاهی‌هایی داشته‌اند، اما حرکت، حرکت انقلاب و پیشرفت انقلاب است.

امام جمعه اهرم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی چهل سال پیش کجا بود، امروز کجا است، گفت: با گذشت چهار دهه می‌توان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقع‌بینانه است، تحلیل غرب‌گراها و غربی‌ها واقع‌بینانه است، و ما متوهمیم؟ یا برعکس، تحلیل انقلاب واقع‌بینانه است، آنها متوهم هستند، واقع قضیه این است که حرکت انقلاب حرکت محکمی است.

وی بیان کرد: وجود شما جوان‌های نخبه یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های صحیح بودن تحلیل جمهوری اسلامی است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: فشار حداکثری و مهار حداکثری، دو راهبرد اصلی جریان استعمار و استکبار بوده و هست و آن جام زهری که می‌خواستند به انقلاب بنوشانند به حول قوه الهی و با مقاومت مردم ایران اسلامی، جام‌های زهر یکی بعد از دیگری در حلقوم استعمار و استکبار ریخته می‌شود.

حجت الاسلام‌ پهلوزاده گفت: محاصره اسرائیلی که ادعای حاکمیت بر دنیا داشت، اخراج آمریکا از خاورمیانه‌ای که خود را مالک آن می‌دانست و غروب سلطنت و امپراطوری بریتانیا و دست برتر مقاومت در منطقه و دنیا و افول سلطه هوایی و دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه همه و همه جام زهرهایی است که دارند می‌نوشند و ان‌شاء‌الله این انقلاب به انقلاب امام عصر(عج) متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha