پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: استکبار جهانی سال‌هاست که به دنبال ایجاد تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه و تجزیه کشورها و تأسیس کشورهای جدید بی‌خطر برای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن محکوم کردن جنایات روزهای اخیر آشوبگران در نقاط مختلف کشور به خصوص حمله تروریستی در شهرستان ایذه که منجر به شهادت چندین نفر از هموطنان بی‌گناه شد، اظهار داشت: دشمن خارجی و عوامل داخلی، با ایجاد اغتشاش و درگیری موج ایجاد می‌کنند و وقتی می‌بینند به جای ماموران انتظامی و نظامی و نیروهای امنیتی و انقلابی، کودک و مردم بی‌گناه کشته شده‌اند سوار بر موج شده و ندای خونخواهی سر می‌دهند و انگشت اتهام را به سوی نظام نشانه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن نمادها و مظاهر انقلابی و اسلامی، مثل حرمت شکنی از لباس روحانیت، چادر زنان محجبه و مورد حمله قرار دادن نیروهای بسیجی و انقلابی سعی در هدف قرار دادن نمادهای انقلاب اسلامی را دارد، افزود: آیا تا به حال فکر نکردید که چرا یک پارک یا مرکز تفریحی را آتش نزده و یا تخریب نکرده‌اند، ولی مسجد و حوزه علمیه و پایگاه مقاومت بسیج را مورد حمله قرار داده‌اند؟ در این فضای غبار آلود که حق و باطل به هم آمیخته شده و تشخیص آن سخت و دشوار است، باید با فکر و بصیرت به دنبال حق رفت و فریب ظاهر دروغین و خوش و آب رنگ مدعیان آزادی و حقوق انسان‌ها را که با هیاهوی بسیار فقط به دنبال سیاه نمایی هستند را نخورد.

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: در جنگ صفین دو گروه در مقابل هم قرار گرفتند که هر دو در ظاهر نماز و قرآن می‌خواندند، ولی یک سو مؤمنان راستین و مجاهدان صدر اسلام بودند و در سوی دیگر میدان، مشرکان و کافران صدر اسلام با پرچم توحید و نماز و قرآن‌های بر سر نیزه ایستاده بودند، افراد شاخص و سرشناس بسیاری در تشخیص حق مردد شدند و نتوانستند حق را بیابند و یاری کنند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به برگزاری نشست مشترک کشورهای ترک در ازبکستان با حضور هفت کشور ترک زبان، گفت: استکبار جهانی سال‌هاست که به دنبال ایجاد تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه و تجزیه کشورها و تأسیس کشورهای جدید بی‌خطر برای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در این بین ایران اسلامی که در سال‌های نه چندان دور به دست‌شاهان بی‌کفایت قاجار و پهلوی بخش‌های عمده ای از خاک خود را از دست داده است، یکی از اهداف طرح خاورمیانه جدید و سیاست تجزیه دشمنان است.

وی تصریح کرد: تحریک قوم دلیر و غیور کرد در غرب کشور و تحریک قوم شریف بلوچ در جنوب شرق کشور در جریان آشوب‌های اخیر نیز بر اساس همین سیاست استکباری و استعماری است که به لطف خدا نقشه‌های آنان شکست خواهد خورد.

امام جمعه آستارا ادامه داد: اما مسأله مهم‌تر در سایه این اغتشاشات، میدان داری ترکیه و آذربایجان برای کشورهای ترک منطقه به جهت تبدیل آنها به یک کشور بی‌خطر برای رژیم غاصب صهیونیستی و رویای احیای حکومت عثمانی است.

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: حکومت عثمانی در زمان خود بر اساس یک باور مذهبی شکل گرفت و حتی همه کشورهای ترک را زیر بیرق خود نیاورد، بلکه ترکیه کنونی و چند کشور اسلامی عراق و شامات و حجاز را تحت سلطه داشت و حتی زمانی که انگلیس با آنها وارد جنگ شد شیعیان هم به جهت دفاع از سرزمین اسلامی به یاری آن برخاستند.

وی بیان کرد: امروز بر اساس الگویی که در کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شد و کشورهای عربی مسلمان را به کشورهای دوست رژیم صهیونیستی تبدیل کردند و بلایی که بر سر کشورهای مسلمانی مثل تونس، مصر و لیبی آوردند، سعی دارند به دست اردوغان و بر اساس نگاه قومیتی با تشکیل حکومت نوعثمانی، کشورهای ترک را به کشورهای دوست رژیم صهیونیستی تبدیل کنند.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: کشورهای ترک باید از عاقبت کشورهایی که به رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار دل خوش کردند عبرت بگیرند و بدانند که هیچگاه آنها از کشورهای ترک حمایت نخواهند کرد و خواب شوم رویای حکومت نوعثمانی را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha