چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آشتیان

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با عنوان اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و علل کم شدن سرانه مطالعه در جامعه و خانواده در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز ،نشست علمی پژوهشی با عنوان اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و علل کم شدن سرانه مطالعه در جامعه و خانواده به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان و با همکاری کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی در این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم مریم حکمت اندیش استاد دانشگاه آشتیان بیان کرد: یکی از راه های بالا بردن علم و دانش مطالعه این است که در خانواده ها پدر و مادر که به عنوان الگو در خانه هستند با مطالعه روزانه می توانند فرزندان را به این امر تشویق و ترغیب نمایند .

حکمت اندیش خاطرنشان کرد: مادران در خانواده نقش بسزایی دارند و می توانند متناسب با سن فرزندانشان کتاب‌هایی را تهیه کرده و حداقل روزی نیم ساعت مطالعه کنند و هفته ای نیم ساعت بحث گروهی درباره آن کتابی که مطالعه کرده‌اند داشته باشند .

استاد دانشگاه آشتیان ادامه داد: کتاب ها برای درمان اضطراب و استرس نیز بسیار مفید هستند، زیرا کسی که مضطرب است ذهنش مدام درگیر شنیدن حوادث استرس زا می باشد، ولی اگر فرد خود را به مطالعه مشغول کند ذهنش از استرس ها دور می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha