چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ افتتاحیه طرح تربیت مبلغ فاطمی

حوزه/ طرح تربیت مبلغ فاطمی با عنوان «معمای ناشناخته هستی» به همت بنیاد بین‌المللی امامت، در سالن اجتماعات این بنیاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طرح تربیت مبلغ فاطمی با عنوان «معمای ناشناخته هستی» به همت بنیاد بین‌المللی امامت، با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید برجسته حوزه امامت از روز شنبه ۱۹ آذر به مدت یک هفته و در سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امامت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن سبزواری، معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به جایگاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، نبوت هیچ پیامبری کامل نشد، مگر این که آن پیامبر به فضیلت و معرفت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اقرار نمود.

وی در ادامه فرازهایی از زیارت‌نامه زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: با توجه‌ به جایگاه والای فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، نقش خطیری بر عهده یکایک ما نهاده شده است، تا بتوانیم یک پرده از میلیون‌ها پرده مقام و منزلت‌های صدیقه طاهره(س) را به دیگران تبیین نماییم.

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت، ضمن اشاره به نقش هدایتگری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با بیان این که امیدواریم در طرح تربیت مبلّغ فاطمی، نقش‌آفرینی ارزشمندی در نشر معارف الهی داشته باشیم، یادآور شد: همه ما کافلان ایتام آل رسول‌الله(ص) هستیم.

وی با بیان این که کسی که به امام خویش دسترسی ندارد، گرفتار مراتب جهل و شبهات است، ابراز داشت: جهل‌زدایی و شبهه زدایی مهم‌ترین رسالت متکفلان ایتام آل محمد(ص) است. فضیلت کسی که کفالت ایتام آل رسول‌الله را بر عهده دارد، همانند برتری نور خورشید در برابر ستاره کم‌سوی سها است.

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امامت در بخش پایانی سخنان خود،گزارشی از برنامه‌های دوره تربیت مبلغ فاطمی، ارائه و بر اهمیت بهره‌گیری از اساتید برجسته حوزوی این دوره تخصصی تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha