یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام نجف زاده

حوزه/ حجت الاسلام نجف زاده گفت: در سامانه شمع بیش از۱۳۵۰ مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند که در ایام مناسبتی دینی و ملی به تبلیغ اعزام می شوند.

حجت الاسلام امیرعلی نجف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به فعالیت مبلغین در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در سمانه شمع که مبلغین و مبلغات فعالیت های تبلیغی خود را ثبت می کنند بیش از۱۳۵۰ مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند که در ایام های مناسبتی دینی و ملی به تبلیغ اعزام می شوند و فقط در ایام فاطمیه ۹۰۰ مبلغ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کردند. مبلغین دهه فجر و ایام رجب در حال ثبت فعالیت های خود هستند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۵ جلسه دوره آموزشی مدیریت مسجد و منبرداری ویژه روحانیون و ائمه جماعات ارومیه در تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد و این اداره کل آمادگی را دارد که دوره های بیشتری برای مبلغین و مبلغات برگزار کند.

کارشناس اعزام و امور مبلغین تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: دوره های آموزشی و توانمندسازی متعدد دیگری از جمله، کارگاه سواد رسانه ای ، تبیین ، جمعیت، ادیان و مذاهب و ... برای مبلغین و مبلغات آذربایجان غربی در طول یک ساله گذشته در استان برگزار شده است و برخی طلاب خواهر و برادر مبلغ شاخص به دوره های کشوری که برگزار می شود اعزام می شوند.

وی ادامه داد: امید آفرینی، مسئله جمعیت و جهاد تبیین محور برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی است و لذا مبلغین منابرشان را با محوریت این سه موضوع برگزار می کنند.

حجت الاسلام نجف زاده گفت: در ایام فاطمیه بیش از ۱۵۰۰ مبلغ خواهر و برادر جهت تبلیغ در مساجد، حسینیه ها و موسسات و مراکز آموزشی حضور پیدا کردند که بخشی از آن ها به صورت خودجوش و جهادی بود و حدود ۹۰۰ مبلغ هم با هماهنگی تبلیغات اسلامی به تبلیغ اعزام شده اند و با توجه به سه محور فوق فعالیت های تبلیغی خود را انجام دادند و اداره کل تبلیغات برای اعزام روحانیون و مبلغین تخصصی در ایام متعدد با محوریت جهاد تبیین، آمادگی خود را به ادارات، نهادها و سازمان ها اعلام کرده است و در این خصوص محدودیتی برای اعزام مبلغ وجود ندارد.

وی با بیان این که بخش مهم فعالیت های روحانیون به صورت جهادی و مردمی است، گفت: ۱۵۰ روحانی مبلغ تحت عنوان روحانی مستقر، امام محلات و پایگاه های اجتماعی در سطح استان مشغول به فعالیت تبلیغی هستند که ضمن اقامه نماز در مساجد محل استقرارشان، در همه مناسبت های ملی و مذهبی به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی می پردازند.

مسئول اعزام و امور مبلغین تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب اسلامی و لزوم تبیین توطئه های دشمنان اسلام، اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی دارد مبلغین تخصصی جهاد تبیین را به مساجد، مدارس، ادارات، نهادها و دانشگاه ها در صورت آمادگی مجموعه ها اعزام کند.

وی گفت: با توجه به این که ملاک سوابق تبلیغی طلاب و روحانیون ثبت نام در سامانه است، لازم است همه روحانیون مشخصات خود را در سامانه شمع ثبت کرده و فعالیت های تبلیغی شان را در مناسبت های دینی و ملی ثبت کنند تا در صورت نیاز به گواهی و سابقه تبلیغی با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام نجف زاده با اشاره به فعالیت روحانیون مستقر در ایام زلزله خوی افزود: در زلزله خوی علی رغم این که روحانیون مستقر در خوی و خانواده هایشان نیز از این حادثه آسیب های مادی و روحی دیده بودند اما از روز اول در میدان کمک رسانی حاضر شدند و با طبخ غذای گرم، مدیریت و توزیع کمک های مردمی بین آسیب دیدگان و فعالیت های فرهنگی به یاری زلزله زدگان شتافتند.

وی بیان داشت: روحانیون مستقر و امامان روستا و محلات در دیگر شهرستان ها نیز به جمع آوری کمک های مردمی و هدایت آن ها به مناطق زلزله زده، به کمک مردم خوی آمدند و برخی از این ها در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده به آسیب دیدگان از این حادثه کمک کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha