دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 1071144
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
استفاده از نرم افزار قفل شکسته

حوزه/ مرجع تقلید تشیع به استفتائی پیرامون «استفاده از نرم افزار قفل شکسته» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتائی پیرامون «استفاده از نرم افزار قفل شکسته» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* استفاده از نرم افزار قفل شکسته

پرسش: اگر کسی یک نرم افزار داشته باشد و به صورت قفل شکسته باشد، اگر ما آن را بخریم و استفاده کنیم درست است یا نه؟

پاسخ: این کار جز با رضایت تولید کنندگان اصلی آن جایز نیست، مگر در صورتی که از کفار حربی باشند، که در این صورت اشکالی ندارد.

احکام شرعی | استفاده از نرم افزار قفل شکسته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • MARSHALL IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر از سیستم عامل ویندوز و بسیاری از نرمافزارهای امریکایی دیگر هم استفاده میکنند هیچ ایرادی ندارد چون امریکا به دولت و نظام ایران بشدت بدهکار است و دشمن ایران است
  • نرم‌افزارِ مقاومت CA ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    رهبر گفتند ( https://www.yjc.ir/00Z239):«باید کاری کنید که نتوانند مجبورتان کنند که محصول‌تان را به نام کشور دیگریببرید. نه، به نام ایران، ساخت ایران؛ بنویسید ساخت ایران. «Made in Iran» هم ننویسید. بنویسید ساخت ایران. با خط فارسی. ببرید در خارج، مجبور بشوند بخرند برای خاطر اینکه کیفیتش خوباست و قیمتش پایین است. الان این اتفاق در مواردی می‌افتد، من اطلاع دارم.» سلام فرمانده! همان طور که رهبر و حاج قاسم سالها پیش فرمودند باید «دولت مقاومت» تشکیل بدهیم! باید 🌏 جدیدی بسازیم! ساخت ایران! ساخت سلیمانی ها! باید همه را تشویق کنیم! تشویق به استفاده از نرم افزارِ ما! رهبر ما گفتند شهید سلیمانی نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد (۹۹/۹/۲۶)! نرم افزار ما قفل دشمن بشریت را می شکند! (www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/7/1/5362347_460.mp4)«کوه باشی سیل یا باران... چه فرقی می‌کند؟ /سرو باشی باد یا توفان.... چه فرقی می‌کند؟ /مرزها سهم زمینند و تو سهم آسمان /آسمان شام یا ایران چه فرقی می‌کند؟ /مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست /سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند؟/ قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم /حصر الزهرا و آبادان چه فرقی می‌کند؟» یمنی ها و فلسطینی ها دشمن زیاد دارند (مسلمان و غیر مسلمان)... إراده و توکل به خدا هم زیاد دارند(https://www.mmy.ye/287978)! قفل باید بشکند! خون حاج قاسم کلید فتح بیت المقدس است! حاج قاسم کلید شهید بودن در آخرت را شهید بودن در دنیا می‌دانست! «خانه‌های قرآن (با قاسم!)» (و با ترجمه مکارم شیرازی!) از برنامه‌های لازم و ضروری است! أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﴿۲۴﴾ (آيا آنها در قرآن تدبر نمي‏كنند؟ يا بر دلهايشان قفل نهاده شده است.) جانم قدای سردار، حاج قاسم که گفت:«اصل اساسی نگاه دارنده این نظام؛ ولی فقیه است ... این برای ما مثل قرآن ناطق است» (https://www.aparat.com/v/TNubq)!
  • مدافع امنیت CA ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    فیلترشکن ها‌ از روش‌ها/نرم‌افزار‌ها هستند که بعضی ها برای عبور از فیلتر (دور زدن فیلترینگ) از آن استفاده میکنند. این نوع نرم‌افزار‌ها استفاده ضدامنیتی هم دارند. معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در ۱۳۹۹ گفت(https://irna.ir/xjBdn5):« ۹۹ درصد از ابزارهای فیلترشکن که این روزها در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای سوء استفاده طراحی می‌شوند.» احتمال سوء استفاده از طریق انتشار بدافزار، ویروس و شنود ترافیک وجود دارد. ممکن است چنین نرم افزاری اطلاعات کاربر را در اختیار سرور خارجی قرار دهد. استفاده از نرم‌افزار قفل شکن هم خطر دارد! قفل شکن میتواند مخرب و آلوده با ویروس یا بدافزار باشد... در سیستم شما خود را نصب میکند و میتواند دستگاه دیجیتال (سیستم رایانه، موبایل، ...) کاربر را قفل کند! آیا دستهای پنهان دشمن را در گوشیمون/دستگاهمون می خواهیم یادستهای پنهان سلیمانی را؟ نسخه دوست یا نسخه دشمن؟ ما خارج ایران هستیم و هیچ کدام از پیام رسان های غرب (یا غرب زده) را استفاده نمی کنیم، تبلیغشون هم نمی کنیم. برنامه یا پیام رسانهای دشمن (چه دستگاه یا انسان) هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها میتواند به بهای خون یک کودک 🇵🇸تمام بشود. کمپانی دشمن، سرورها و نسخه ی کاملی از اطلاعات مبادله شده بین کاربرای خودش را میتواند در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار بدهد. این روزها می توان نرم افزارهای خوب ساخت ایران را یافت و در داخل ایران از آن ها استفاده نمود! ما دلمان میخواهد روزی برسد همه بتوانند از فناوری ایران و اسلام بخرند (اگر خریدنیه!) و استفاده بکنند! «ببرید در خارج، مجبور بشوند بخرند برای خاطر اینکه کیفیتش خوب است و قیمتش پایین است. الان این اتفاق در مواردی می‌افتد، من اطلاع دارم.» (https://khl.ink/f/51832).
  • نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ! CA ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    دوستان ما از نرم افزار قفل شکسته استفاده نمیکنند – چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج. یکی از درسهای خارج آیت الله مکارم شیرازی که در مسجد اعظم قم برگزار شد (۱۳۹۶) ما را خیلی تکان داد (makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=4&mid=407124#):«یکی از مشکلات زمان ما این است که غذای بدون شبهه هیچ کجا پیدا نمی شود، به علت اینکه همه پول ها در بانک می رود و رباخواری بانک هم مسلم است. پول حلال با این پول های ربا آمیخته و کارها و برنامه های زندگی با این پول انجام می شود.» ما در غرب خیلی تلاش میکنیم پول ما با حرام آمیخته نباشد. برای کسب و کار خیلی تلاش میکنیم از روش، شراکت و برنامه هایی استفاده کنیم که از اول تا آخرش حلال و با برکت باشد. میدانیم که تقویت دشمنان اسلام و مسلمین جایز نیست. شهید عباس بابایی در آمریکا هم روحیه استکبار ستیزی داشت و در استفاده کردن از کالاهای صهیونیستی خودداری می کرد. او پپسی نمیخورد -میگفت کارخانه پپسی متعلق به اسرائیلی هاست به همین خاطر مراجع تقلید مصرف آن را تحریم کرده اند. این روزها، خیلی از کارخانه ها متعلق به اسرائیلی هاست و یا سهم شراکتی دارند. برای مثال:نستله. نام شركت نستله به دليل ارتباط وثيق اقتصادي با رژيم صهيونيستي، در ليست معتبر‌ترين نهادهاي بين‌المللي تحريم اسرائيل موجود است و تاكنون در نقاط مختلف جهان اين شركت توسط گروه‌هاي مختلف مسلمان و غيرمسلمان، به دليل كمك به رژيم صهيونيستي تحريم شده است. ما در خارج ایران نستله (و صدها شرکت!) را تحریم کردیم! ما در خارج ایران زندگی میکنیم و لازم میدانیم که به قوانین این کشور ها (اگر مستلزم خلاف شرع نباشد) احترام بگذاریم و مقررات را رعایت کنیم، تا موجب وهن اسلام نشود.« أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؟» باید طوری زندگی کنیم (در هر سر زمینی) که امام زمان(عج) از ما راضی باشد! «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ﴿۵﴾! ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم /ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم -در کل 🌏! چند تابعیتی نباشیم! از خط و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! با شیطان مشارکت نکنیم! فَاتَّبِعُوا ملة محمد(ص)! با موسی و عیسی – و مردم مقاومت- مشارکت بکنیم! هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی؟ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ! الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل!