یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
دومین جلسه ستاد همکاری مشترک حوزه علمیه و وزارت اقتصاد

حوزه/ دومین جلسه ستاد همکاری مشترک حوزه علمیه و وزارت اقتصاد با حضور سید محمد هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و جمعی از اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه در قم، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی استان قم،دومین جلسه ستاد همکاری مشترک حوزه علمیه و وزارت اقتصاد با حضور سید محمد هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و جمعی از اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه، روز پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه در اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان قم، برگزار شد.

این‌ دومین جلسه ستاد همکاری مشترک حوزه علمیه و وزارت اقتصاد بود که پیرو امضای تفاهم‌نامه بین حوزۀ‌ علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و مأموریت یافتن حجت‌الاسلام دکتر فراهانی فرد ؛ مشاور وزیر اقتصاد در حوزه اقتصاد اسلامی و آیت‌الله اعرافی؛ رئیس حوزۀ علمیه قم به‌منظور راه‌اندازی ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت مذکور صورت گرفته است.


به گفته حجت الاسلام فراهانی فرد مشاور وزیر اقتصاد در اقتصاد اسلامی، از تشکیل ستادمذکور سه هدف دنبال می شود که یکی از آنها،استفاده از ظرفیت‌های حوزۀ علمیه برای حل مسائل و چالش‌های علمی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی به آموزش آموزه‌های فقهی و اقتصادی اسلامی به کارشناسان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه به عنوان دومین هدف از تشکیل این ستاد یاد کرد.
فراهانی فرد ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی حوزه‌های علمیه به کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی را سومین هدف ستاد مذکور بر شمرد.

مشاور وزیر اقتصاد در اقتصاد اسلامی افزود: بنا به توصیه وزیر اقتصاد، تشکیل ستاد مشترک نباید قائل به فرد باشد و با تغییر وزرا و دولتها نباید نقش این ستاد، دستخوش نوسان و کاهش انگیزه پیگیری شود.

در این جلسه، برنامه پنج ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت راهبردهای سالانه به تفکیک سال اول تا پنجم بررسی شد.
همچنین زمینه های همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد در پنج سال پیش رو در زمینه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی- تبلیغی، همکاریهای ارتباطی - مدیریتی، عمرانی و منابع پایدار بررسی شد.

در این نشست، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه، رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی، جمعی از پژوهشگران اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، مشاوران وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha