شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید خویینی

 حوزه / طلبه شهید ابوالفضل خویینی هشتم آذرماه سال ۱۳۳۳ در محله دارالشفای قزوین به دنیا آمد و روز ۲۸ دی سال ۵۹ هم آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم کرده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد. در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سایر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با طلبه شهید ابوالفضل خویینی آشنا می شویم

طلبه شهید ابوالفضل خویینی فرزند رضا، هشتم آذرماه سال ۱۳۳۳ در محله دارالشفای قزوین به دنیا آمد و در خانواده ای مؤمن و مذهبی پرورش یافت.

به تحصیلات خود تا مدرک دیپلم ادامه داد و برای شناخت بیشتر اسلام راستین در مدارس علمیه سرداری و شیخ الاسلام قزوین و حوزه علمیه قم به کسب علم پرداخت.

او در مقابل مشکلات و ناملایمات زندگی بسیار صبور و بردبار بود و اگر کاری خلاف عرف جامعه از کسی می دید به آرامی با او صحبت می کرد و با دلیل او را قانع می کرد. از صداقتی بی نظیر برخوردار بود و کاری که انجام می داد فقط برای رضای خدا بود.

ابوالفضل، علاقه زیادی به امام خمینی(ره) داشت و همیشه بیان می کرد وجود رهبری در این زمان بسیار با ارزش و سودمند است و ما سخت به وجود ایشان نیازمندیم.

از آغاز انقلاب اسلامی همیشه در صدد بود که به حرکتها و فعالیتهایش علیه رژیم شاه نظم دهد. چندین بار در حال تکثیر و پخش نوارها و اعلامیه های حضرت امام دستگیر شد و پس از آزادی از زندان با حرکت عظیم و آغازگر انقلاب در دی ماه سال ۵۶ با جمعی از دوستانش گروهی تشکیل دادند که بعدها نام حزب الله به خود گرفت. افراد گروه اتومبیل خاوری را تهیه کرده بودند که در آمد آن صرف تهیه و چاپ و توزیع اعلامیه ها و پیام های امام می گردید.

با گسترش انقلاب آنان توانستند سلاح هایی تهیه کرده و در تظاهرات از راهپیمایان پاسداری کنند. با پیروزی انقلاب، شهید خویینی، خاور را فروخت و به سیستان و بلوچستان رفت تا عاشقانه به محرومان خدمت کند.

با شروع جنگ تحمیلی در شهرستان ایرانشهر به عضویت سپاه پاسداران در آمد و شانزدهم دی ۱۳۵۹ به منطقه عملیاتی جنوب اعزام گردید.

او سرانجام روز ۲۸ دی سال ۵۹ پس از تصرف تپه های میمک و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز این تپه ها بر اثر اصابت خمپاره آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

بخشی از وصیت نامه طلبه شهید خویینی

وحدت خودتان را از دست ندهید چون واقعا این وحدت کلمه است که در دل نیروهای دشمن و در دل ابرقدرتهای پوسیده شرق و غرب رعب و وحشت انداخته است. به جوانان توصیه می کنم که آموزش نظامی ببینند که این جنگ تمامی ندارد تا زمانی که آمریکا و شوروی وجود دارد تا زمانی که زور و ستمگری هست تا زمان حضور مستکبرین بر روی زمین جنگ اسلام وکفر هم وجود دارد.

 طلبه شهیدی که عاشقانه به محرومان خدمت می کرد

 طلبه شهیدی که عاشقانه به محرومان خدمت می کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha