جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
استفاده از غذای گوشتی در کشور غیر مسلمان

حوزه/ رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «استفاده از غذای گوشتی در کشور غیر مسلمان» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «استفاده از غذای گوشتی در کشور غیر مسلمان» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* استفاده از غذای گوشتی در کشور غیر مسلمان

سؤال: در کشوری غیر مسلمان زندگی می کنم؛ آیا جایز است از رستورانی که صاحبش مسلمان است و ادعا می کند که از گوشت و مواد حلال استفاده می کند، غذا تهیه کرده و استفاده کنم؟

جواب: اگر احتمال می دهید که ادعای او صحیح است، استفاده از غذای رستوران اشکال ندارد.

احکام شرعی | استفاده از غذای گوشتی در کشور غیر مسلمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سر سفره علی(ع) CA ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    داستان اثر لقمه حرام بر آیت الله حائری یزدی را وقتی شنیدیم روی ما تاثیر گذاشت(https://film.tebyan.net/156569)! آیت الله میرباقری فرمودند باید از سر سفره دشمن علی(ع) برخواست و سر سفره علی(ع) نشست. ما از علم و ایمان امام/شهدا/شما تغذیه میکنیم! ما در خارج 🇮🇷 صدها شرکت را تحریم کردیم! با شیطان مشارکت نکنیم! سم و شر و شیرینیِ شیطان را نخوریم! 🔻( https://bahjat.ir/fa/content/10080):«اگر انسان طرفة العینی از مبدأ منقطع شود، شیطان او را به خود جلب می‌کند. به خدا پناه می‌بریم از اینکه فریب بخوریم و ندانیم که آب خورده‌ایم یا زهر؛ زیرا کسی که می‌خواهد انسان را فریب دهد، اول آب می‌دهد، بعد حلوا می‌دهد، بعد چیز دیگر، و خودش هم مقداری می‌خورد و در دهان می‌گذارد به‌طوری که وانمود می‌کند، مابقی مسموم نیست و بدین ترتیب هیچ منشأ شکی باقی نمی‌گذارد.». 🔻آبِ دشمن روزی ما نیست... شرکتی که سهم با شیطان دارد... با صهیونیست هایی که آب را به روی شهروندان فلسطینی میبندند. آب حسین و عباس سهم و روزی ماست! 🔹(https://bahjat.ir/fa/content/1104):«روایت دارد که امام زمان که ظهور فرمود، می‌فرماید:«أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم» پنج ندا می‌کند به اهل عالَم، بدون هیچ دستگاهی و اختراعی، این [ندای او] به همه می‌رسد؛ به هر کسی به لغت [و زبان] خودش می‌رسد. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این ۵ قاره یا مثلاً ۴ اقلیم. نه‌خیر، نه، این‌ها محدود هستند، آن هم با دستگاه، [اما] او غیر محدود است بدون دستگاه. «إِنّی أَنَا الْمُنْتَقِم، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً».🔹ما در خارج 🇮🇷 زندگی میکنیم و لازم میدانیم که به قوانین این کشور ها (اگر مستلزم خلاف شرع نباشد) احترام بگذاریم و مقررات را رعایت کنیم، تا موجب وهن اسلام نشود. أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؟ باید طوری زندگی کنیم (در هر سر زمینی) که امام زمان(عج) از ما راضی باشد. «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»! ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم /ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم -در کل 🌏! چند تابعیتی نباشیم! با شیطان مشارکت نکنیم! فَاتَّبِعُوا ملة محمد(ص)! از آیت الله خامنه ای تبعيت کنيم! با موسی/عیسی/مردم مقاومت مشارکت کنیم! هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی؟ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ! الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل!
  • لذت‌ در محبت خدا CA ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    🔸(https://mesbahyazdi.ir/node/5887):«مؤمنین که ایمان به خدا و قیامت دارند ۳ دسته می‌شوند؛ یک دسته کسانی هستند که انگیزه‌شان این است که منافع دنیوی بیشتری (البته از راه حلال) به دست آورند. عده‌ای دیگر از این بالاترند؛ انگیزه‌شان لذت‌های اخروی است، و توجه زیادی به امور دنیا ندارند؛ نگرانی‌شان بیشتر این است که وقتی از این عالم رفتند، چه خواهد شد. دسته دیگر کسانی هستند که خیلی فراتر از این امور هستند و در عالم دیگری زندگی می‌کنند. اصلا لذت‌شان به خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و حتی حورالعین نیست. چنین کسانی لذت‌شان در محبت خداست. عاشق بالاترین لذت‌ها را از دیدار معشوق می‌برد. حاضر است هر گرسنگی، هر سختی و هر مشکلی را تحمل کند تا با معشوقش انس داشته باشد. حتی گاهی حاضر است یک سال زحمت بکشد تا یک لحظه محبوبش را ببیند و از دیدنش لذت ببرد. بعضی از مؤمنان هستند که همه لذت‌‌های آخرتی را حاضرند بدهند تا یک لحظه خدا را بیابند؛ إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ. همان که به شهدا وعده داده شده است. البته غیر از شهدا هم کسانی هستند که همیشه حاضرند فداکاری کنند و دنبال این هستند که وظیفه‌شان را انجام بدهند، حال جهاد و شهادت باشد یا کار دیگر. انگیزه چنین کسانی نه خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های دنیاست، نه حتی خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های بهشت؛ إلهی‏ ما عبدتك‏ خوفا من نارك و لا طمعا فی جنتك ولکن وجدتك أهلا للعبادة فعبدتك. وقتی می‌خواهند به مؤمنان بگویند که با هوای نفس مخالفت کنید، باید به دسته اول بگویند که در اثر مخالفت با هوای نفس، روزی‌تان در همین عالم وسیع می‌شود. او به دنبال لذت‌های حلال دنیا مثل خانه خوب، همسر زیبا و عزت دنیایی است؛ به او می‌گویند که از هوای نفست صرف‌نظر کن تا خدا خانه خوب، روزی حلال و زندگی راحت به تو بدهد. اما کلاس دسته دوم بالاتر است. درباره آن‌ها می‌گوید:جَعَلْتُ هَمَّهُ فِی آخِرَتِهِ؛ غصه دنیا را از دلش برمی‌دارم تا فکر آخرتش باشد. اما به دسته سوم که فقط دنبال محبت و انس با خدا هستند می‌گوید:إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللّهُ. بالاترین لذت برای این‌ها این است که محبوب هم آن‌ها را دوست بدارد. برای عاشق لذتی بالاتر از این نیست که بداند معشوق او را دوستش می‌دارد. می‌فرماید:اگر خدا را دوست دارید حتما باید دنبال این باشید که خدا شما را دوست بدارد. می‌دانید باید چه کار کنید که خدا دوست‌تان بدارد؟ تابع دستورات خدا باشید!»🔸
  • والآخرة حرام على أهل الله CA ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    امام خامنه ای در دیدار ۱۱ دی خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی گفتند:«مراقب باشند همه آن‌هایی که درباره ایشان صحبت میکنند، خصوصیات آقای شهید سلیمانی را خصوصیات ماورایی نکنند. یک انسان زنده‌ای است که جلوی ما دارد حرکت میکند.. يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاق.» ما همنشینی و مجالست میکنیم و دائماً میخوریم با بهترین دوست و رفقا! (https://bahjat.ir/fa/content/10886):«در روایات وارده از راویان مورد اعتماد دیدم که هر روز از روزهای هفته، حامی خاصی از معصومین(ع) ‌دارد که در برابر خطرات، از انسان دفاع نموده و انسان را بر سر سفره احسان خود میهمان می‌کند‌.»✿«يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، هٰذا يَوْمُ الإِثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما وَأَنَا فِيهِ ضَيْفُكُما، فَأَضِيفانِى وَأَحْسِنا ضِيَافَتِى، فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا، وَأَنَا فِيهِ مِنْ جِوارِكُما فَأَجِيرانِى، فَإِنَّكُمَا مَأمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجارَةِ، فَصَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكُمَا وَآلِكُمَا الطَّيِّبِينَ.»✿ مجالست با قرآن، مجالست با خود حضرت رسول(ص) است! «مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ أُكُلُهَا دَائِمٌ وَظِلُّهَا تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَعُقْبَى الْكَافِرِينَ النَّارُ». قال رسول الله (ص):«الدنيا حرام على أهل الآخرة، والآخرة حرام على أهل الدنيا، والدنيا والآخرة حرام على أهل الله». همانطور که شهید احمد کاظمی گفتند:«ما اهل اینجا نیستیم ما اهل جای دیگر هستیم، باید برای اونجا خیلی ما تلاش بکنیم، ما یک صف بزرگی جلومون وایسادن ماها رو تحویل می‌گیرن اون صف رو ما کاری نکنیم رو برگردونه از ما، دلها رو بسپارید به خدای متعال متوسل بشید به ائمه اطهار در راس اونها امام حسین شهید عزیز، پرچم دار این حرکته ما و افتخار بکنیم که ما سربازان فرزند او حضرت مهدی هستیم و امروز زیر پرچم حضرت ایت الله العظمی‌ خامنه ای داریم این لشکر و این سپاه و این سازمان رو اداره می‌کنیم که تحویل بدیم به حضرت مهدی.» دشمن بداند پرچم حق برایمان ارزشمند است! «و اين پرچم را به دوش نمى‏كشد مگر آن كه اهل بصيرت و استقامت و داناى به موارد حق باشد»! ما تلاش، مجاهدت و مقاومت میکنیم در همه استان های 🇮🇷 - چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج! ✍🏼 خدایا؛ فلسطین (و ما) را از هر چه آمریکایی و اسرائیلی بی نیاز کن. خدایا؛ مرا به وسیله حلالت از حرام خویش بی‌نیاز کن، و با فضل و بخشش خودت، از هر چه غیر خودت بی‌نیاز ساز | أَغنِنی بِحَلالِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک.
  • خ IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    در باره زندگی در کشور غیر مسلمان ماشین ساختمان ومنزل لباس موبایل که الان تو جیب هست بکنار دارو که برای درمان درده و قیمت ان از سر فلک هم بالاتر رفته نظری نبود
    • پیوندِ رایگان CA ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      0 0
      سرزمینِ غیرت، سلام🇮🇷! 🇮🇷 در حوزه پزشکی و محصولات دارویی جایگاه بالا و سابقه درخشانی دارد! هزینه‌ی پیوند کبد در 🇮🇷 از همه جای دنیا ارزان‌تر است! پیوند کبد در 🇮🇷 رایگان انجام می‌شود که این فرآیند در دنیا منحصربه‌فرد است و هیچ عمل پیوند اعضای داخل شکم نیست که در دنیا انجام شود و 🇮🇷 نتواند آن را انجام دهد(https://www.aparat.com/v/o6xfV). حالا پیوند روحی هم داریم! یک روح در چند بدن! حضرت آقا گفتند:اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا هم باقى مانده است! بشر با شهید چگونه سفر میکند؟ اگه تو دست و بالم یه ماشین زمان بود، جمع ما دخترا(و پسرا!) هم تو بین کاروان بود، همه سوار ماشین زمان از لابه لای تقویم جهان، رد میشدیم میرفتم اونور بی کران(https://film.tebyan.net/337599)! به تو دلبسته شدم به شبای جمعه ی کربلا وابسته شدم! گر چه دوریم به یاد تو سخن میگوییم /بعد منزل نبود در سفر روحانی(https://hawzahnews.com/x9BWn)! آیت الله بهجت در درس خارج میپرسند «آیا تلفن می کنید به مرحوم والد؟» مگر شهید میمیره؟! ما را که دردِ عشق کُشت، وصلِ دوست دوا کند! سلام فرمانده! ای کاش همه با حاج قاسم و شهدا تماس میگرفتند! گوشی ساخت 🇮🇷، ساخت سلیمانی بخریم– رایگان! و با ظرفیت و حافظه قرآنی! اگر iPhone ساخت شرکت آمریکایی است، «iSoleymani» ساخت خداست! 👂🏼 من هم 👂🏼 اوست! وَهُوَ الَّذِي أَنْشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ! ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ! حاج قاسم هم حافظ قرآن بود، هم حافظ امام و هم ...! با همسفری مثل سلیمانی، ما هیچ مشکلی نداریم(https://www.aparat.com/v/EYrOL)! چگونه رانندگی کنیم؟ با امام و شهدا رانندگی کنیم! هر راننده باید محافظی داشته باشد! یک مدافع حرم،سلامت و امنیت! از تیم محافظان حاج قاسم چه می‌دانیم؟از تیم محافظان آقای بهجت چه می‌دانیم؟ خاطراتی کوتاه(شیوه باران،ص٢۶):«قبل‌تر محافظ یکی از مراجع بود. بعد از فوت آن مرجع، آمده بود به‌اصرار که محافظ آقای بهجت بشود.خانوادۀ آقا هم قبول کردند و با خودش در میان گذاشتند. گفت:«آن وقت چه کسی می‌خواهد از آن محافظ، محافظت کند؟» گفتند:«خدا» گفت:«همان خدا، از من هم محافظت می‌کند.» کافی نیست؟ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا! شاید به نظر برسد که سلیمانی ها، مردم هزار چهره ی 🌏 هستند، اما حقیقت این است که شهید نظر میکند به وجه الله!