سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ایستادگی و مقاومت و نیز ابتکار و خلاقیت را عوامل موفقیت حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: این دو فاکتور باعث شده تا حوزه های علمیه از زمان تأسیس بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و قوام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) استان بوشهر ایستادگی و مقاومت و نیز ابتکار و خلاقیت را عوامل موفقیت حوزه علمیه عنوان کرد و ابراز داشت: این دو فاکتور باعث شده تا حوزه های علمیه از زمان تاسیس بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و قوام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت همواره در سیره علمای ما بوده است، گفت: حتی در برهه هایی از زمان که علما در فشارهای حکومتی و سیاسی بودند، اگر این ایستادگی و مقاومت وجود نداشت حوزه های علمیه هم نبودند.

وی علما را ستون های محکم حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: ابتکار و خلاقیت موضوع مهمی است که علما در طول تاریخ به آن واقف بودند و بر اساس این فاکتور حوزه های علمیه را قوام می بخشیدند تا حوزه ها حفظ شود. این به روز بودن لازم بود تا حوزه ها بتوانند بر اساس نیاز زمان فعالیت کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه به حوزه های علمیه در یک دهه گذشته جفا شد، گفت: متأسفانه آن طور که انتظار می رفت حوزه های علمیه تقویت نشدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه عمده دانش آموخته های حوزه علمیه خواهران استان مربوط به دهه ۹۰ است گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ طلبه خواهر در استان مشغول به تحصیل هستند در حالیکه این آمار در سال ۸۸ حدود ۳۰۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha