شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1074991
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
آنتی ویروس

حوزه/ مقصود از تربیت ایمانی یعنی جامعه منتظر به وجود مقدس امام زمان(عج) ایمان حقیقی داشته باشد؛ زیرا شرط پرهیزگاری، ایمان به غیب است و غیب همان وجود نازنین حضرت(عج) است، چه اینکه خداوند متعال، متقین را اینگونه توصیف نموده است «الذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ»

خبرگزاری حوزه | بر همگان روشن است که مهم‌ترین مأموریت حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، گسترش حاکمیت توحید و تشکیل دولت عدل الهی در سطح جهانی است؛ اما سؤال اساسی این است که جایگاه ما در شکل‌گیری این انقلاب جهانی چیست؟ بدون شک بسندگی به عبادات فردی و عزلت‌گزینی از جامعه نمی‌تواند معیاری برای خوب بودنمان تلقی شود و به جریان ظهور کمک بسیاری کند.

این شاخص تکلیف‌مداری است که می‌تواند ما را به موعود الهی نزدیک سازد و البته بزرگ‌ترین تکلیف ما در عصر انتظار، خودسازی است؛ زیرا اولین گام در مسیر سربازی امام زمان(عج) و زمینه‌سازی جریان ظهور، خودسازی بر مبنای تربیت ایمانی و جهادی است.

مقصود از تربیت ایمانی یعنی جامعه منتظر به وجود مقدس امام زمان(عج) ایمان حقیقی داشته باشد؛ زیرا شرط پرهیزگاری، ایمان به غیب است و غیب همان وجود نازنین حضرت(عج) است، چه اینکه خداوند متعال، متقین را اینگونه توصیف نموده است «الذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ»

کارکرد چنین تربیتی، ایجاد ارتباط قلبی و روحی با امام زمان(عج) است و هر چه این اتصال عمیق شود، خُلق و خوی منتظر مهدوی می‌شود. منتظر حقیقی، وجود امام زمان(عج) را در زندگی خود احساس می‌کند و از مناجات و درد دل با حجت خدا لذت می برد و همواره دعایش این است «اَللّـهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحُلْ ناظِری بِنَظْرَة منِّی اِلَیْهِ».

منتظر حقیقی، ظهور منجی بشریت را بسیار نزدیک می‌بیند و همواره تلاش می‌کند اطرافیان و جامعه خود را نیز امیدوار نگاه دارد؛ چرا که اعتقاد به تحقق وعده الهی درباره حاکمیت صالحان بر جهان، جلوه‌ای از تربیت ایمانی است.

مقصود از تربیت جهادی یعنی منتظر تلاش می‌کند روحیه جهاد و مقاومت را در وجود خود پرورش دهد. تربیت جهادی، سبب می‌شود منتظر در مسیر دفاع از ارزش‌های مهدویت، تردید به خود راه ندهد، نهراسد و در تقدیم جان خود، بخل نورزد؛ زیرا حرکت امام زمان (عج) صرفا یک حرکت سیاسی یا فرهنگی و اجتماعی نیست، بلکه در مرحله اول یک حرکت جهادی است، زیرا امام به محض ظهور، حرکت جهادی خود را برای مبارزه با جریان استکبار آغاز خواهد کرد. زین رو می‌طلبد که منتظر هر دم آماده ظهور باشد، به گونه‌ای که هر زمان اراده خدا به ظهور تعلق گرفت، بتواند با سربلندی، سربازی در میدان حکومت حق باشد.

امروز نیز به لطف الهی، جریان سلام فرمانده، بزرگ‌ترین نماد تربیت ایمانی و جهادی در عصر انتظار است و البته هر جریانی مشابه این حرکت عظیم و مبارک، می‌تواند به نزدیک‌سازی جریان ظهور منجی کمک کند.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha