دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اراک گفت: صرف انتساب به دین و دینداری، بی آنکه دین در متن زندگی فردی و اجتماعی حضوری کارساز داشته باشد، کافی نیست و گرنه مسلمان بودن ما، همان «اسلام شناسنامه‌ای» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز جلسه اخلاق هفتگی در مدرسه علمیه الهیه ساوه با موضوع نقش مهدویت در احیاء دین، با حضور خانم هبه ظهیری استاد مدارس علمیه خواهران ساوه برگزار شد.

در این مراسم خانم ظهیری، با اشاره به اینکه در عصر ظهور برکات و نعمات فراوانی بر اهل زمین آشکار می‌گردد، اظهار داشت: با عنایت حضرت ولیعصر(عج) عقل افراد ترقی پیدا کرده، اخلاق آنها کامل و قلوب مردم آکنده از غنا و بی‌نیازی می‌شود و ریا از میان مردم رفته و امانتداری رایج و ریشه‌های دروغ و تهمت قطع می‌شود.

وی افزود: از دیگر برکات و ثمرات ظهور حضرت مهدی(عج)، احیاء دین خداوند متعال، تکامل انسان و حیات طیبه بشریت است و همین نکته وظیفه ما را روشن می‌سازد که صرف انتساب به دین و دینداری، بی آنکه دین در متن زندگی فردی و اجتماعی حضوری کارساز داشته باشد، کافی نیست و گرنه مسلمان بودن ما، همان «اسلام شناسنامه‌ای» خواهد بود.

ظهیری با تأکید بر اینکه با دین زنده و احیا شده می‌توان جامعه را زنده و پویا کرد، گفت: سنتِ احیاء دین پس از پیامبر اکرم(ص) با اصل استمرار ولایت فکری و معنوی ائمه اطهار(ع) ادامه یافت و با ظهور حضرت مهدی(عج) این سنت به نقطه تکامل خود خواهد رسید.

صرف انتساب به دین، بی آنکه در متن زندگی حضوری کارساز داشته باشد، کافی نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha