شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/ افطاری وحدت و مقاومت در مهاباد

حوزه/ در مراسم افطاری «وحدت» روحانیون شیعه و سنی مهاباد مطرح شد که رهبر معظم انقلاب علمدار و منادی وحدت و تقریب هستند و باید خدا را شکرگزاری کنیم که چنین رهبری داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌ غربی، حجت الاسلام یاسر آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد روز گذشته در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در اداره تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: امروز جامعه ما نیاز به وحدت، همگرایی و همدلی دارد و در مناطق تلفیقی باید این اتحاد بیش از گذشته به نمایش گذاشته شود و روحانیت شیعه و اهل سنت باید علمدار این وحدت باشند.

وی افزود: ما روحانیت باید علمدار وحدت باشیم و از سخنانی که موجب تفرقه می‌شود، خودداری کنیم، مهم‌ترین رویه نبی مکرم اسلام برای ترویج دین نیز، ایجاد وحدت در بین مردم بود و از سخنان و رفتار تفرقه انگیزانه جلوگیری می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد، با بیان این که وحدت و اتحاد مسلمین یک راهبرد و رسالت الهی و شرعی است، گفت: اگر مسلمانان متحد باشند به قدرت می‌رسند و لذا امروز عده‌ای تلاش می‌کنند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند که غرب و در رأس آن آمریکا، شبانه روز به فتنه انگیزی در کشورهای اسلامی می‌پردازند.

وی اظهار کرد: روحانیت و متنفذین جامعه، علمدار وحدت هستند و ما وظیفه داریم هم چون پیامبر، مردم را به وحدت دعوت کنیم، البته در این راستا باید حقائق، حملات، فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن را به مردم نیز تبیین کنیم و برای غلبه بر دشمن واحده باید شیعه و سنی متحد باشند.

حجت الاسلام آقامحمدی بیان کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف همیشه زنده بماند و امروز می‌بینیم با هدایت رهبر معظم انقلاب، جبهه مقاومت اسلامی به یک قدرت ثابت دست یافته و جبهه غرب و استکبار روز به روز تضعیف می‌شود و محور مقاومت نیز با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به قدرت رسیده است.

وی گفت: سران رژیم صهیونیستی خودشان بیان می‌کنند که امروز ما شاهد وحدت شیعه و سنی بر علیه اسرائیل هستیم و این سخنان با تحلیل از قدرت حزب الله بیان شده و غرب به دلیل نداشتن قدرت الهی، هر روز ضعیف‌تر می‌شود و حزب الله چون به خداوند تکیه کرده هر روز قوی‌تر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب علمدار و منادی وحدت و تقریب هستند و باید خدا را شکرگزاری کنیم که چنین رهبری داریم.

در ادامه این جلسه ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه گوگ تپه مهاباد نیز با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین(ع)، گفت: مسئله وحدت مسلمین و قضیه فلسطین از مهم‌ترین اولویت‌های مسلمانان است و امروز باید کلیدهای موفقیت امت اسلامی واکاوی شود، که وحدت بر اساس مبنای قرآنی یکی از آن‌هاست.

وی افزود: قرآن کریم امت اسلامی را امت واحده عنوان می‌کند و کسی که در بندِ بندگی خداوند باشد مهم‌ترین فکر و اولویتش رسیدن امت به وحدت است، در این شرایط باید بیش از گذشته اتحاد بین امت را تقویت کنیم، چرا که پیامبر اسلام(ص) اولین منادی وحدت بودند.

امام جمعه گوگ تپه مهاباد تصریح کرد: استعمارگران همواره با توطئه‌های شوم و شیطانی به‌وسیله مزدوران خود مانع شکل گیری وحدت در جوامع اسلامی شدند و با ساخت فرقه‌های انحرافی به مبارزه با اسلام برآمدند و لذا امروز باید قدرت و وحدت اسلامی را تقویت کنیم؛ وحدت و پیروی از قرآن مسلمین را به قدرت و اقتدار می رساند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در این شرایط حساس از قرآن پیروی نکنیم نمی‌توانیم بر دشمنان غلبه کنیم، چرا که در اثر تفرقه مسلمین بود که قبله اول به دست یهود افتاد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان ملا محسن عزیزنژاد، ملا کریم شهرکندی و ملا محمد وطمانی از شهدای روحانی اهل سنت مهاباد تجلیل شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha