پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ دیدار اساتید مدارس علمیه ارومیه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، معنای ایمان واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی شامگاه سه شنبه در دیدار با اساتید حوزه علمیه استان آذربایجان غربی به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری، ضمن تقدیر از زحمات اساتید در راستای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی، اظهار داشت: خصوصیات ویژه شهید مطهری در میان اساتید بسیار بارز و شاخص است. احترام امام خمینی(ره) به جایگاه این شهید عزیز نشان دهنده ارج و منقبت ایشان است.

وی افزود: مردم‌داری و دوری از تجمل نزد شهید مطهری باید به عنوان الگو و سرمشق طلاب و علما باشد. اقداماتی که ایشان در حوزه کودک انجام داده‌اند و تدوین کتاب داستان راستان یکی از نکاتی است که در خصوص اهمیت ایشان به تمام اقشار مردم می‌توان مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عنوان کرد: این شهید بزرگوار براساس احساس وظیفه اقدام نمی کرد. برخورد و اقدام ایشان در قبال درخواست تغییر قوانین اسلامی خانواده به سوی غیراسلامی و تذکر به نگارندگان درخواست، حاکی از عمق اعتقاد قلبی ایشان است که باید مورد توجه و عنایت اندیشمندان و طلاب باشد.

وی ابراز داشت: نگارش هر کتاب از شهید مطهری به دلیل تشخیص موضوع و تلاش برای رفع شبهات انجام شده که وظیفه را تشخیص داده و نسبت به اجرای و عمل به آن اقدام می‌کرد. امروز گاهی مشاهده می‌شود که عزیزانی در مقام و منصب خاصی دنبال شأنیت ویژه برای خود هستند که باید برای اصلاح رفتار و منش به سیره و منش شهید مطهری تمسک جویند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌هایش بود. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha