پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست خبری همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی

حوزه/ مدیر موسسه آموزش مبلّغ دارالزهرا(س) گفت: همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ سید ابوالحسن معنوی در نشست خبری همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی » که ۱۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با پیام تصویری آیت‌الله نوری همدانی همراه است، ادامه داد: آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در این همایش سخنرانی می‌کنند. اختتامیه این همایش ساعت ۱۶ برگزار می شود.

وی در رابطه با شاخصه‌های شخصیت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان تنها شخصیتی است که هم در غیبت صغری و هم غیبت کبری به این اندازه تالیفات از خود به جای گذشته است.

مدیر مؤسسه آموزش مبلّغ دارالزهرا (س) ادامه داد: آیت‌الله صافی گلپایگانی ۲۱ اثر در زمینه مهدویت به جای گذاشتند که هم گستردگی آثار و تألیفات و هم پرداختن به زوایای و مختلف از جمله ویژگی‌های آثار این عالم است.

وی با اشاره به کتاب منتخب الاثر آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: از ویژگی‌های این کتاب این است که هر کسی در حوزه مهدویت پژوهشی داشته باشد باید جست‌وجویی نیز در این کتاب انجام دهد.

مدیر مؤسسه آموزش مبلّغ دارالزهرا (س) اضافه کرد: توجه به امور جامعه و مردم، سهل وصول بودن و راحتی ملاقات مردم با ایشان از جمله ویژگی‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین الهی نژاد، رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: مهدویت زمانی رنگ ماندگاری و دوام می‌گیرد و تأثیرات آن در جامعه می‌ماند که در مسیر علمی دنبال شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سلسله‌ همایش‌های نظری انتظار در دستور کار خود قرار گرفته است که همایش مهدویت و انتظار در اندیشه رهبر معظم انقلاب و مهدویت و انتظار در اندیشه شهید سلیمانی برگزار شده است و همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین در عصر معاصر و همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله جوادی آملی نیز برای آینده در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: این همایش پس از یک سال تلاش با همکاری مدرسه دارالزهرا، مراکز مهدوی، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، دانشجویان و دانش‌پژوهان صورت گرفته است که خروجی‌های مختلفی از این همایش خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در این همایش ۱۱۲ مقاله داریم که برخی به صورت قراردادی با اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و برخی به صورت فراخوان به دبیرخانه این همایش رسیده است، همچنین برای این همایش ۱۶ کرسی ترویجی و نشست علمی برگزار شده است.

دبیر علمی این همایش اضافه کرد: بر اساس نشست ها، کرسی‌ها و مقالات واصله، سه هزار صفحه تولید محتوای علمی صورت گرفته است که در قالب پنج جلد مقاله خروجی دارد.

وی با اشاره به اینکه در روز همایش چهار پنل تخصصی برگزار می‌شود که ۶۰ مقاله در آنها مورد بررسی و تقابل علمی قرار می‌گیرد، گفت: اجرایی و گفتمان سازی مهدویت در جامعه و نهادینه شدن اندیشه آیت‌الله صافی گلپایگانی در جامعه از جمله اهداف این همایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha