چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
میر باقری

حوزه/ خطیب حرم رضوی گفت: ائمه معصومین(ع) باب رحمت الهی هستند و اطاعت از آنها انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، در ویژه برنامه روز زیارتی امام رضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه ابراهیم؛ «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُم...»، بیان کرد: خدای متعال نعمت‌های فراوانی به ما داده است و این نعمت‌ها به حدی گسترده است که کسی قادر به شمارش آن نیست.

وی تصریح کرد: کسی که در برابر نعمت‌های الهی شکرگزار باشد خداوند نیز نعمت‌های خود را برای او افزایش می‌دهد و برعکس کسی که کفران نعمت کند با رنج، عذاب و سختی روبرو خواهد شد و نعمت‌های الهی نیز از او سلب می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: شکرگزاری نعمت چند رکن دارد که رکن اول آن توجه به نعمت‌ها است. کسی که از نعمت‌های الهی غافل است ولو اینکه غرق در نعمت هم باشد باز هم نمی‌تواند ارزش نعمت را درک کند و این نعمت‌ها کم‌کم از او سلب می‌شود.

وی بیان کرد: رکن دوم در شکرگزاری این است که انسان نعمت‌های الهی را به خود نسبت ندهد و بداند که هرآنچه در زندگی دارد را خداوند به او داده و در منتها الیه همه نعمت‌ها خدا را ببیند. چرا که انسان بدون عنایت خداوند قادر به انجام هیچ کاری نیست و هر چه دارد به عنایت خدا دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: در وادی شکرگزاری رکن بعدی این است که وقتی انسان متوجه نعمت‌های الهی شد و فهمید همه از سوی خداوند است باید بداند که خداوند این نعمت‌ها را برای دستیابی به یک هدف در اختیار او گذاشته است و آن هدف چیزی نیست جز تقرب به خدا.

وی تصریح کرد: انسان باید از همه نعمت‌هایی که در اختیار او گذاشته شده برای رسیدن به هدف خلقت که تقرب به خداوند و عبادت او است استفاده کند و این نعمت‌ها را در راه باطل و در راه معصیت خدا صرف نکند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند بی‌نهایت نعمت در اختیار ما قرار داده تا آن را صرف بندگی خودش کنیم نه اینکه بیهوده استفاده کنیم و اگر کسی از نعمت‌هایی که خدا به او داده در راه معصیت او استفاده کند در واقع کفران نعمت کرده است.

وی اظهار داشت: رکن بعدی در شکرگزاری این است که از همه نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است در وادی توحید استفاده کنیم و به خداوند شرک نورزیم. توحید و یکتاپرستی دری دارد که عبارت است از وجود مقدس انبیاء و اولیاء الهی.

سخنران حرم رضوی اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) بابُ الله هستند و در وادی توحید با امام معصوم(ع) به روی ما باز می‌شود و اگر این در به روی ما بسته باشد و ما شناخت درستی از ائمه معصومین(ع) نداشته باشیم نمی‌توانیم وارد وادی توحید و یکتاپرستی شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha