یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1092933
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام سید کلب جواد نقوی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار رئیس شورای علما و امام جمعه لکهنو گفت: در حال حاضر بیشترین خدمتی که می شود برای شیعیان انجام داد توانمندسازی علمی آنها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین «سید کلب جواد نقوی» رئیس شورای علما و امام جمعه لکهنو و رئیس انجمن اساتید دانشگاه و سردبیر روزنامه صحافات کشور هندوستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ضمن خوش آمدگویی به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و افزود: اولین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرحوم آیت الله تسخیری بود و ما هم مسیر ایشان را ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: اگر زمینه ای فراهم شود و رفت و آمد های بیشتری میان مسئولین ما صورت پذیرد این امکان وجود دارد تا در جهت تنش زدایی اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین خدمتی که می شود برای شیعیان انجام داد توانمندسازی علمی آنها است.

ایمانی‌پور اعلام آمادگی کرد که ما می‌توانیم در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی برای جوانان مسلمان هندی اقدام کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد: زبان فارسی نیز از دیگر زمینه هایی است که می توانیم در آن فعالیت کنیم و این آمادگی وجود دارد تا نسبت به اعزام استاد زبان فارسی اقدام کنیم.

وی افزود: شما به عنوان شخصیتی که هم دولت و هم جامعه ی شیعیان او را قبول دارند، می توانید نقش موثری را در جهت بهبود وضعیت شیعیان ایفا کنید.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی اهتمام ویژه به توسعه ی روابط با کشورهای همسایه و نزدیک دارد.

وی با اشاره به مهم بودن توانمندسازی جوانان مسلمان هند بیان کرد: ایجاد مراکز رشد و نوآوری برای جوانان می‌تواند در توانمندسازی جوانان بسیار موثر باشد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین کلب جواد نقوی به تشریح وضعیت شیعیان در هند پرداخت و گفت شیعیان در هند اقلیت در اقلیت هستند اما آنها نسبت به دیگران درگیری های کمتری دارند.

وی ادامه داد: قبلاً تبادل دانشگاهی میان ما و ایران بوده است، اما در حال حاضر این ارتباط دانشگاهی وجود ندارد.

در پایان، میان اعضای جلسه در خصوص وضعیت شیعیان و تعاملات آنها بر پایه هم زیستی مسالمت آمیز در آینده هند گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha