دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام قهرمانی

حوزه/ پژوهشگر سواد رسانه گفت: در شرایط کنونی، نیازمند تولید آثار مستند در زمینه نقد جدی مباحث نوین اقتصادی از جمله وضعیت شرکت های استارتاپی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی در جلسه اکران و نقد و تحلیل مستند"لاتارینو" که به همت مدرسه علوم انسانی فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب در مؤسسه شناخت برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل سازنده این مستند که به یکی از موضوعات مهم و بر زمین مانده در کشور پرداخته است، اظهار داشت: در مباحث اقتصادی و از جمله مسایل ناظر به فناوری های نوین باید مراقب باشیم که به دست خودمان چاه ویلی را حفر نکنیم که بعد نتوانیم بر مشکلات مضاعف آن غلبه کنیم چرا که بی توجهی به همین مسایل زمینه یأس و ناامیدی جوانان خلاق و نخبه کشور را فراهم می نماید.

وی افزود: از این حیث باید بگویم که مستند لاتارینو، دست روی موضوع مهمی گذاشته اما به نظر می رسد که در بخش هایی از کار، عجله ای را از سوی سازندگان اثر شاهد هستیم.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین گفت: به هر حال نمی توان از کنار این مساله به راحتی گذشت که جریان استارتاپ ها یک زیست بومی را شکل داده که خودش به پیاده نظام جریان سرمایه داری و نئولیبرالیسم تبدیل شده است و در ظاهر قضیه یک وضعیت جذابی را برای نسل جوان به تصویر می کشد و حال آن که از درون و باطل با مشکلات جدی روبروست.

این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: از این حیث مستند لاتارینو، حاوی یک پیام مهم است که باید مباحث نوین در عرصه اقتصادی از جمله اپلیکیشن ها مورد نقد و بررسی جدی قرار گیرد و لذا این مستند نشان داده که مساله مند و و دغدغه مند است.

وی بیان داشت: متأسفانه به جهت سیاست گذاری های غلط، بومی سازی در بحث استارتاپ ها به سخیف ترین شکل ممکن صورت گرفته و این مساله همچنان یک بحث روز است چرا که ذهن و فکر بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور ما را با خود درگیر کرده است.

حجت الاسلام قهرمانی با تأکید بر این که در شرایط کنونی ما به شدت نیازمند تولید آثار مستند در زمینه نقد جدی مباحث نوین اقتصادی همچون استارتاپ ها هستیم، تصریح کرد: در عین حال که باید به نقد این موضوعات پرداخت باید مراقب بود که دچار آفت خودتحقیری هم نشویم چه آن که متأسفانه گاهی اوقات این مساله به شکلی ناخواسته هم رخ می دهد.

وی افزود: مستند لاتارینو به نسبت کار پژوهشی ۲ ساله ای که در خصوص آن انجام شده، اثری لاغر به شمار می رود که البته باید توجه داشت این کار انتقادی با محدودیت ها و دشواری های خاصی هم تولید و عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha