سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

مجری طرح پیشگیری از اعتیاد در حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: زنگ خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر و درگیری اقشار مختلف جامعه در اعتیاد به صدا درآمده و بر لزوم تمرکز به حوزه پیشگیری باید بیش از پیش تأکید شود.

خانم زهرا منصوری راد، مجری طرح پیشگیری از اعتیاد در حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: اعتیاد، مادر آسیب‌های اجتماعی و مقابله با عرصه و شیوع آن، بسیار به صرفه تر از درمان است.

وی با استناد به آیه ۱۹۵ سوره مبارکه بقره، ادامه داد: شخص معتاد، ویرانگر خود و خانواده خویش است و اثرات منفی مواد مخدر در جان و جسم او معلوم و مشخص و در نسل آینده نیز موثر خواهد بود؛ هیچ تردیدی در این امر نیست و درمان در این زمینه بسیار مهم و اساسی است.

منصوری راد ادامه داد: آموزش توأم با پرورش در پیش‌گیری از اعتیاد اثرگذار است، از جمله مهارت‌هایی که در این زمینه باید آموزش داد، شناخت موادمخدر، همدلی، ارتباط موثر، کنترل خشم و پرهیز از هیجان می‌باشد، از اعتیاد می‌توان به عنوان یک بیماری چند علیتی یاد کرد و با تاکید بر آموزش‌های مهارتی خواستار نگاهی مثبت و سازش‌کارانه با این پدیده اجتماعی شد.

وی ادامه داد: فرزند پروری و ارتباط درست والدین با فرزندان و ایجاد عزت نفس و حس ارزشمندی، راهی برای کاهش نرخ بیماری و در نهایت کاهش هزینه درمان این عرصه و آسیب اجتماعی عنوان کرد.

منصوری راد با توجه به عصر ارتباطات، بمباران اطلاعاتی و رسانه‌ای و لزوم ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان تأکید و اظهار کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار آموزشی‌اند و نقش آن‌ها در آموزش برای پیش‌گیری از مصرف مواد مخدر بسیار مهم است، که با روش‌های متنوع و تولید محتواهای جذاب و تخصصی می‌تواند اثر گذاری زیادی بر پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

وی اظهار کرد: زنگ خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر و درگیری اقشار مختلف جامعه در اعتیاد به صدا درآمده و بر لزوم تمرکز به حوزه پیشگیری باید بیش از پیش تاکید شود؛ هزینه‌های درمان اعتیاد، اگر به سمت برنامه‌های سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌های پیش‌گیرانه اولیه و ثانویه برود، مطمئنا اثربخشی بیشتری خواهد داشت؛ همچنین قابل ذکر است کانون دانش آموختگان چالوس علاوه برعنوان نهاد NGO (سمن مردم نهاد)، به عنوان مجری طرح استانی(کادر متخصص تربیت مربی پیش‌گیری از اعتیاد) تصمیم بر برگزاری دوره توانمندی در تیرماه ۱۴۰۲ در مازندران را دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha