یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر ابراز داشت: دهه امامت و ولایت مهم‌ترین ایام در طول سال است همچنان که عید غدیر مهم‌ترین عید و بهترین روز سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه های نماز عید قربان این شهر گفت: حضرت ابراهیم(ع) بزرگ‌ترین امتحان الهی از او گرفته شد که در گذشتن از عزیزترین دلبستگی یعنی فرزند عزیزش بود؛ خداوند همه ما را امتحان می‌کند.

امام جمعه عالیشهر افزود: هر چیزی که در دنیا برای ما مهم باشد و به آن وابسته باشیم مورد امتحان خداوند قرار می‌گیرد، لذا باید دل کندن از آن را تمرین کنیم رفوزه شدن در امتحان الهی خسران دنیا و آخرت است.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: پول، شهوت، شهرت، ریاست و ... مواد امتحانی برای افراد مختلف است؛ عید قربان یعنی قربانی کردن علاقه‌ها و دلبستگی‌ها برای نزدیک شدن به خداوند.

امام جمعه عالیشهر با بیان این که دهه امامت و ولایت مهم‌ترین ایام در طول سال است همچنان که عید غدیر مهم‌ترین عید و بهترین روز سال است، اظهار کرد: عید غدیر یک روز تاریخی مربوط به گذشته نیست بلکه مربوط به امروز امت اسلام است؛ مهم‌ترین نیاز بشریت نیاز به راهنما و هدایتگر در امور دنیا و آخرت است که خداوند این نیاز را با معرفی امیرالمومنین علیه السلام برآورده کرد.

حمیدی نژاد اظهار کرد: هرچه تعداد مسلمانان زیاد باشد اما ولایت پذیر نباشند دشمن بر آنها مسلط می‌شود اگرچه تعداد دشمنان کم و قدرت آنها اندک باشد، اما تعداد مسلمانان اندک باشد و ولایت پذیر باشند بر دشمن مسلط می‌شوند اگرچه تعداد دشمنان زیاد و قدرتشان فراوان باشد؛ جمهوری اسلامی به خاطر ولایت پذیر بودن مردم امروز ما فوق قدرت‌های شیطانی عالم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همه مردم و مسئولین در مقابل غدیر مسئولیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha