یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: یکی از موارد خیلی مهم امنیت روانی جامعه است که توسط سلبریتی‌ها سلب شده و با استفاده از فضای مجازی روی اعصاب مردم راه می‌روند و مماشات قوه قضائیه با این افراد باعث شده است به کارشان ادامه بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: هر کس بدون تعصب به قرآن مراجعه کند به راحتی می تواند متوجه شود که امامت امت بعد از پیامبر(ص) از طرف خدا به چه کسی واگذار شده است.

وی افزود: تنها به دو آیه قرآن در این زمینه مراجعه کنیم برای ما کفایت می‌کند؛ آیه ۵۹ سوره نسا که می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ...»؛ از اولو الأمر واجب است اطاعت کنید و آیه ۱۲۴ سوره بقره که می‌فرماید «وَإِذِ ابْتَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ»؛ یعنی کسی که ظالم باشد هرگز نمی‌تواند امام باشد. نصب امام برای جامعه فقط مخصوص خداست که از درون انسانها اطلاع دارد و می‌داند واقعاً چه کسی مناسب این جایگاه مهم است.

خطیب جمعه عالیشهر ابراز کرد: مفسر معروف اهل سنت فخر رازی در تفسیر آیه ۵۹ سوره نساء می‌گوید کسی که خدا اطاعت او را بدون چون و چرا لازم بشمارد حتماً باید معصوم باشد زیرا اگر معصوم نباشد وقتی گناه می‌کند بر مردم واجب است از او اطاعت کنند در حالی که خداوند آنها را از انجام گناه منع کرده است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: هیچ یک از برادران اهل سنت ادعا نمی‌کنند که خلفاء معصوم بوده‌اند و اعتراف می‌کنند که آنها هم مثل بقیه مردم گناه داشته‌اند لذا وقتی اسم آنها را می‌آورند می‌گویند رضی الله عنه یعنی خدا گناهان او را ببخشد و از او راضی شود. همه اهل سنت اتفاق دارند که حضرت علی علیه السلام گناهی در پرونده‌اش وجود ندارد لذا وقتی اسم او را می‌آورند می‌گویند کرم الله وجهه یعنی خدا او را بزرگ داشت.

وی با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: رهبر انقلاب در دیدار مسئولان قوه قضائیه فرمودند هیچ مسئولی نباید کارهایی که انجام می‌دهد را به حساب بیاورد بلکه ملاک این است که دست مردم چه می‌رسد لذا هرچه هم تلاش بکند اما برای مردم نتیجه‌ای نداشته باشد انگار هیچ کاری نکرده است.

امام جمعه عالیشهر گفت: پیشرفت طرح تحول در قوه قضائیه کم بوده و باید با جدیت دنبال شود، هر کاری لازم است باید انجام بگیرد از جمله تغییر در سازمان، تغییر یا وضع قانون، تغییر در افراد شاغل در قوه، اختصاص بودجه بیشتر توسط مجلس و دولت؛ قوه قضائیه برای خدمت بیشتر به مردم باید متحول شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف قوه قضائیه مبارزه با فساد درون و بیرون قوه است گفت: همه اجزای قوه باید مراقبت کنند فساد وارد قوه نشود و اگر هست با شدت برخورد شود؛ گاهی یک منشی دادسرا یا یک کارمند می‌تواند فساد ایجاد کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ادامه داد: متاسفانه قوه قضائیه در مورد وظیفه مهم این قوه درباره احیای حقوق عامه خوب عمل نکرده است؛ یکی از موارد خیلی مهم امنیت روانی جامعه است که توسط سلبریتی‌ها سلب شده و با استفاده از فضای مجازی روی اعصاب مردم راه می‌روند و مماشات قوه قضائیه با این افراد باعث شده است به کارشان ادامه بدهند؛ هرچه سریع‌تر و با جدیت باید با آنها برخورد بازدارنده انجام شود.

امام جمعه عالیشهر در پایان اظهار کرد: جنایتکارترین افراد نسبت به بشریت ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند!!؛ استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار که صدها میلیون انسان بی‌گناه را در سراسر جهان قتل عام کرده و می‌کند خود را مدافع حقوق بشر می‌داند و این بزرگترین دروغ قرن است که از زبان دنیای استکبار شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha