یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

امام جمعه اهواز گفت: پیام مردم ایران اسلامی، استان خوزستان و به ویژه اهواز خطاب به مسئولان این است که شما مسأله بی حجابی اماکن را حل کنید، ما مردم کف خیابان را با تذکر زبانی حل می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: خانواده یکی از مسائلی است که در سبک زندگی اسلامی مطرح شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که خانواده در غرب تقریبا متلاشی شده است، خاطرنشان کرد: شیطان سرمایه خود را بر باد داد و تلاش می‌کند که سرمایه من و شما را به باد ببرد.

وی با بیان این‌که بزرگترین سرمایه یک جامعه خانواده است، ادامه داد: اگر خانواده محکم بنا شود تمام نیازهای خانواده محکم بسته می شود. در غرب چیزی به نام خانواده جایگاه ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر باورهای دینی و مسائل اعتقادی محکم شود دنیا بخواهد ایمان یک فرد، جامعه و خانواده را از بین ببرد هرگز قادر نخواهد بود و آن آشنایی با فرهنگ غدیر است.

وی "زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه" را دو یادگار از وجود مقدس امام هادی(ع) معرفی کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره یک دوره امام شناسی است که بیش از ۲۰۰ ویژگی‌ و خصلت برای شناخت اهل بیت عصمت و طهارت ذکر شده است و زیارت غدیریه یک دوره امیرالمؤمنین(ع) شناسی است. حدود ۷۸ آیه قرآن در این زیارت‌نامه ذکر شده است. حدود ۱۸ روایت نیز تصریح شده و مستندات محکم تاریخی درخصوص فضائل امیرالمؤمنین(ع) تصریح شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که زیارت غدیریه می‌تواند به عنوان‌ متن تدریسی در دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه ارائه شود، خاطرنشان کرد: برای مأموریت بزرگ و بسیار عظیم‌ تمدن نوین اسلامی، محتوا و نرم افزار این مأموریت فرهنگی، گفتمان غدیر است. برای تحقق این گفتمان جهانی باید زن و مرد، کوچک و بزرگ و همه اندیشمندان باید تلاش کنند گفتمان غدیر را جهانی کرد و دنیا به ضرورت و حلاوت ولایت امیرالمؤمنین(ع) برسد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: زیارت غدیریه یکی از مهم ترین بخش های آن، بخش الگونمایی و اسوه پردازی است که برای همه ما وجود یک الگو و خط کش در جامه ایمانی بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که غدیر خم یک اعتقاد، راه و سبک است، گفت: برای راهیابی به هدف نهایی خلقت باید چهار گام عمده برداشته شود، "بعثت"، "غدیر"، "عاشورا" و "فرج و ظهور امام عصر(عج)" است.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که ریشه همه انحرافات در عالم بشریت، انحراف از جریان غدیر بوده است، گفت: باید بتوانیم جریان غدیر را جهانی کنیم‌ و بستر و زمینه حکومت جهانی امام عصر(عج) را ما فراهم‌ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: روز عید غدیر در عین اینکه اطعام آن بسیار ثواب دارد، روزه گرفتن در این روز از جایگاه بالایی برخوردار است. هر مقدار که توان داریم برای عید غدیر به میدان بیاوریم

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که استقبال از غدیر امسال باید نمونه باشد، ادامه داد: برنامه ها از شب عید قربان تا ایام خاتم بخشی وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) باید استمرار داشته باشد. مطابق با هر شهری باید برنامه مستقلی برای خود داشته باشد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: از مسئولین اجرایی ارشد استان انتظار داریم کارگروه تخصصی در بحث غدیر ایجاد و از همه ظرفیت های دولتی و مردمی استفاده شود برای اینکه‌ امسال بتوانیم غدیر باشکوهی را برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: از مسئولان می خواهیم در برابر جسارت به ساحت قرآن کریم که در سوئد اتفاق افتاد قاطع تر و محکم تر موضع بگیرند.

وی با بیان این‌که تحمل جسارت به قرآن کریم برای ما سخت است، افزود: باتوجه به دیپلماسی قوی مجموعه کشورهای اسلامی با یک پیام با قاطعیت بیانیه محکومیت آمیزی داشته باشند و این مطالبه جدی مردم ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: دو هدف اصلی استکبار در انقلاب صنعتی "آوردن زن به میدان بدون رعایت حریم ها" و "نیروی کار ارزان" بود.

امام جمعه اهواز گفت: پیام مردم ایران اسلامی، استان خوزستان و به ویژه اهواز خطاب به مسئولان این است که شما مسأله بی حجابی اماکن را حل کنید، ما مردم کف خیابان را با تذکر زبانی حل می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به فشارها و تحریم های بی سابقه علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش کرده تا چهار اتفاق در ایران اسلامی بیافتد، "فروپاشی، تجزیه، سازش و تضعیف" این اهداف عمده بودند که به هیچ کدام راه پیدا نکرده و این‌ تنها با درایت امامین انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ائتلاف سازی جهانی و منطقه علیه ایران، راه‌اندازی جنگ های نیابتی، فشار حداکثری با تحریم های فلج کننده، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تحمیل جنگ بر ایران، حمایت از ضدانقلاب و تروریست ها، راه اندازی فتنه ها و اغتشاشات و بهره گیری حداکثری از عناصر و جریان های نفوذی" از این اقدامات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha