چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اجتماع بزرگ رهروان غدیر ساعت ۱۷ عصر روز جمعه در پیاده راه سبزه میدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اجتماع بزرگ رهروان غدیر ساعت ۱۷ عصر روز جمعه در پیاده راه سبزه میدان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های تلاوت و انس با قرآن در خانه‌ها و مؤسسات قرآنی سراسر استان در روز عید غدیر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در میادین اصلی شهرهای استان زنجان، گفت: ٢۵ جشن بزرگ در پارک‌ها و تفرج گاه‌ها برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه آذین بندی مساجد و محوطه‌های جلوی مساجد به مناسبت عید غدیر صورت می‌گیرد، ادامه داد: غدیر یکی از بزرگترین اعیاد دین اسلام است و مبدا حرکت تاریخی، ما را برای اعمال مدل ولایت اجتماعی در طول تاریخ نشان می‌دهد.

طارمی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ غدیر مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر با رخداد غدیر و فضائل امیرالمومنین (ع) است، گفت: مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر و امام شناسی همراه با جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب همواره به عنوان یک اصل مهم و اساسی در برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مورد توجه است، افزود: غرفه عفاف و حجاب در سبزه میدان در حاشیه اجتماع رهروان غدیر برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به وجود برخی اختلافات در روستاها بین اهالی، از رصد و شناسایی این موارد و تلاش برای رفع این اختلافات خبر داد و گفت: مراسم پیوند اخوت میان بزرگان ١١ روستا در روز عید غدیر برگزار می‌شود.

وی از طبخ و توزیع ١٠٠ هزار پرس غذا در روز عید غدیر در شهر زنجان خبر داد و گفت: بسته‌های معیشتی و کمک مؤمنانه توسط گروه‌های مردمی در مناطق محروم اهدا خواهد شد.

طارمی تکریم سادات در روستاهای استان زنجان و راه اندازی پویش تخفیف ٢٠ درصدی اصناف و مغازه‌ها به عشق امیرالمومنین(ع) در شهر زنجان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید غدیر عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha