چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
1

حوزه/ همایش «شمیم حسینی» با حضور هیئت‌های مذهبی استان قم و به مناسبت آغاز ماه محرم، در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش «شمیم حسینی» با حضور هیأت‌های مذهبی استان قم و به مناسبت آغاز ماه محرم، در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و شورای هیأت‌های مذهبی استان تدارک دیده شده بود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف قم طی سخنانی اظهار کرد: لازم است بخشی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه محرم، مربوط به مسئله عفاف و حجاب و زنان باشد؛ موج بی عفتی و بی حجابی که طی این سال‌ها در جامعه به راه افتاده و نتیجه نقشه‌های دشمنان است، باید در هیئت‌های مذهبی خنثی شود.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی محل انسان‌سازی، تربیت نسل‌ها و اصلاح جامعه هستند و هر چه تا امروز هم نصیب ما شده، به برکت همین عزاداری‌هاست وگرنه مشکلاتمان چندین برابر می‌بود.


در ادامه حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی به ایراد سخن پرداخت و گفت: به روز بودن، یکی از مهمترین ویژگی‌های یک هیئت مذهبی است همانطور که رهبری فرمودند ما هیئت سکولار نداریم؛ امروز مباحث معیشتی و فرهنگی همچون عفاف و حجاب مطرح است که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار بگیرند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی باید هیئت علمی داشته باشند و اعضای این هیئت‌ها می‌توانند موضوعات اساسی و نیازهای روز جامعه را تعیین کرده و برای آنها برنامه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha