یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
کد خبر: 1098854
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
تلویزیون اینترنتی پاسخ

حوزه/ سردار سلیمانی گفتند که هر کسی با انقلاب، نظام و رهبری درافتاد عاقبت به خیر نخواهد شد و این موضوع باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که در هر زمانی یک تصمیم و برنامه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست پاسخ و نقد مطالب مطرح شده نادرست و فتنه گرایی از سوی مهدی نصیری در مورد انقلاب اسلامی در تلویزیون اینترنتی «پاسخ» وابسته به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر، عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در این نشست با بیان اینکه آقای مهدی نصیری متولد سال ۱۳۴۲ بوده و ۱۲ الی ۱۴ سال سابقه تحصیل در حوزه دارد، اظهار کرد: این فرد در دروس سطوح حوزه شرکت کرده و به صورت پراکنده در درس اجتهادی یا همان یوم الخارج حضور داشته است.

وی اضافه کرد: رویکرد پدر این فرد به یک زبان تفکیکی و به یک زبان هم برگرفته از انجمن حجتیه بوده است با این حال او می‌گوید که پدر مانع من نبوده و به همین دلیل هم وصل به انقلاب شدم و در حقیقت هم همین بود، از جوانی او رویکرد رسانه‌ای داشته است و این رویکرد او را به رویکرد خود مجتهدپنداری و خود عالم پنداری کشانده است و در نتیجه در طول زمان بدون اینکه در هیچ یک از رشته های تخصصی سابقه علم آموزی داشته باشد، وارد مطالعه شخصی می‌شود و رفت و برگشت‌های زیادی دارد.

داستان کتاب‌هایی که در اواخر دولت روحانی مجوز چاپ گرفت

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر گفت: بنده بسیار با این شخصیت آشنا هستم و از ۱۰ سال قبل در برخی جلسات شرکت می‌کردیم، این شخصیت کتاب‌هایی دارد که چندین سال پیش آن ها را نوشته، اما ممنوع چاپ بوده که البته در اواخر دولت روحانی اجازه چاپ گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: ما از گذشته دور هم به این نتیجه رسیده بودیم که این فرد با آشکار کردن مخالفت خود نسبت به نظام و انقلاب اسلامی به دنبال معروفیت بود و اینکه آیا ریشه‌های شخصی، معرفتی، سیاسی یا ارتباطی دارد نیاز به بحث دارد که امروز به بُعد معرفتی و دانشی آن می‌پردازیم؛ بخاطر نقص دانش، معرفت و آگاهی سئوالات خود را در قالب تئوری‌ها مطرح کرده که نهایت نتایج آن همان نتایجی است که چهل و چند سال است، از دورترین صهیونیست تا نزدیک‌ترین صهیونیست، از آمریکایی تا آمریکایی زده و از فرانسوی تا فرانسوی‌زده دنبال می‌کنند که این هدف تخریب ملتی است که به دنبال تغییر جهان است.

وی اضافه کرد: این فرد تغییر واقع شده در جهان را نمی‌پذیرد و به دنبال مأیوس کردن مردم از داشته‌های انقلاب است، در واقع ایشان تخریب انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مستند به آیات و روایات می‌کند تا به تخریب برسد برخلاف افرادی که ضد دین هستند این شخصیت جنگ مذهب علیه مذهب راه انداخته است برای اینکه کسی او را متهم نکند که ارتباط داری یا بعد از سفرهای عربی این نتایج پدید آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر گفت: این شخصیت با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم ایران مذهبی هستند به دنبال این است که با استفاده از مذهب به تخریب بپردازد، بعد از سروش و خاتمی این شخصیت هم مسیر آنان را دنبال می‌کند و این شخصیت ها بدیل همدیگر هستند که با زبان دین علیه دین و علیه متخصصین قطعی دین حرکت می‌کنند، این فرد همانند یک بچه است که می خواهد با یک پهلوان کشتی بگیرد، اگر این پهلوان بخواهد کشتی گیرد در حقیقت جایگاه خود را پایین آورده است.

وی با بیان اینکه در عالم امروز علوم یا تجربی هستند یا برهانی یا اینکه تاریخی و به عبارتی نقلی هستند، عنوان کرد: علوم پزشکی با همه زیرشاخه‌ها و علوم فنی و مهندسی تجربی فیزیکالی دارد اما علوم انسانی که غرب هم به دنبال تجربی کردن آن است اکنون از این ادعا دست برداشته‌اند چراکه می‌گویند تمام رفتارهای انسان به فرانظریه باورها و ایدئولوژی مرتبط است. این‌ها در علوم انسانی به دنبال نشانه‌ها هستند نه به دنبال علت.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: اگر به تعبیر آقایان در انتخابات بخواهیم سر سفره را نگاه کنیم، این فرد از شخصیت‌هایی است که به کسانی رأی داد اما محصول انتخاب خود را زیر سؤال برد، خبرنگار می‌پرسد شما دوره اول به فلانی رأی دادید و تجربه هم کردید پس چرا در دوره دوم باز هم رأی دادید، شما می‌خواستید سفره مردم را تجربه کنید خب در دهه‌ای که به سازندگی حمله کردید و علیه رفتار اقتصادی و فرهنگی دولت در روزنامه کیهان نوشتید و خودتان هم می‌گویید که حضرت آقا به من تذکر داد که چرا اینگونه حمله می‌کنید، پس چطور می‌شود که دوباره با این افراد ابراز محبت می‌کنید؟.

وی افزود: دهه اول و دوم انقلاب را حمله می‌کنید که چرا به سمت بداخلاقی فرهنگی و اقتصادی رفته‌اید اما برای کرباسی پیام فدایت شوم می‌فرستید، کرباسی خوب یا بد، هویت کرباسی و رفسنجانی درهم تنیده است، هویت فرهنگی که مورد حمله قرار می‌دهید در هم تنیده است، اگر خوب است در همه ۴۰ سال خوب است و اگر بد است در همه ۴۰ سال بد است، چطور است که یک دهه از نظام فاصله میگیرید و از کیهان بیرون می‌روید و می‌گویید به حرف‌های من اعتنا نکردند اما باز هم می‌روید به همان عامل‌ها ارادت نشان می‌دهید.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خطاب به «مهدی نصیری» گفت: در روزهای اخیر حمله می‌کنید به وضعیت معیشتی و اقتصادی و می‌گویید ته نظام شده است این، اما از طرفی می‌گوید حسن روحانی بهترین موجود بود و از برجام دفاع می‌کنید، وضعیت اقتصادی را بد معرفی می‌کنید اما ارادت شما به احمدی نژاد برقرار شد و این نشان می‌دهد که شما به دنبال یک کار تجربی آکادمیک نیستید. یک رفتار پروپاگاندایی را با یک رفتار نقلی مخلوط می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر اظهار کرد: در پروپاگاندایی همیشه یک فرزند از رفتار پدرش راضی است، در تهران دیدم که فرزندی از پدرش گلایه می‌کرد که چرا برای من بنز ۶ در نمی‌خرید و همزمان هم با پسری مواجه شدم که از پدرش گلایه می‌کرد که چرا برای من کفش نمی‌خرید؛ پس همیشه این اعتراض در جامعه وجود دارد، درصدی از جامعه به دنبال نقطه بالاتر اما درصدی از در فقر غیرقابل تحمل هستند.

وی با بیان اینکه تبادلات بالای اقتصادی در جامعه نشان از مطلوب بودن وضعیت بسیاری از افراد جامعه است، گفت: این فرد جامعه را سیاه بخت معرفی می‌کرد، اگر قرار است شما با رویکرد علوم تجربی محک خارجی بزنید سفره را با چه چیزی مقایسه می‌کنید، آرمان‌ها یا واقعیت‌ها، سفره را با دهه دوم و سوم انقلاب مقایسه می‌کنید، بگویید دقیقا با چه چیزی؟.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) حرکت‌های نصیری را پروپاگاندایی خواند و گفت: این فرد از کودکی در رسانه بود و به دنبال یک شالاتانتیزم مطبوعاتی و رسانه‌ای است؛ از طرفی برای اینکه ضد انقلاب معرفی نشود در موضع تئوری قرار می‌گیرد درحالی که او در قد و قامت یک تئوریسین علوم انسانی یا مسلمان نیست و علما نشان داد که هیچ صبغه تاثیری در خود اظهاری این فرد وجود ندارد. اینگونه نبوده است که این فرد از کارشناسی تا ارشد و دکتری در علوم انسانی کسب علم کرده باشد.

وی با بیان اینکه نصیری هیچ مبنایی برای حرف‌های خود ندارد، گفت: این شخصیت متولد سال ۱۳۴۲ است، در ۱۲ سالگی در دامغان تحت نظر پدر خود شروع به تحصیلات حوزوی و مطالعه کرده و ادبیات و منطق ملاعبدالله را خوانده است و در سال ۱۳۵۸ نیز مدرک اول راهنمایی را گرفته است. رابطه او با علوم جدید در حد یک اول راهنمایی است و من هر چی گشتم نتوانستم رابطه او با علوم جدید را پیدا کنم.

نگاهی به داشته‌های تحصیلی مهدی نصیری

این پژوهشگر دینی، تصریح کرد: نصیری در سال ۱۳۶۵ در قم فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۶۶ تصریح دارد که سطح را تمام کرده است؛ علامه جوادی آملی سر درس بارها فرموده اند که چه کسی با خواندن رسائل و مکاسب اسلام شناس می‌شود این‌ها عرفیات و عقلیات است و برای اسلام شناسی باید سراغ خارج فقه، تفسیر و کلام رفت، تنها شاگردی دینی او لمعتین یا همان ۶ سال اول حوزه است.

وی ادامه داد: نصیری در تهران می‌گوید که دو سالی در درس خارج حضرت آقا شرکت کرده است درحالی که سردبیر و مدیر مسئول روزنامه کیهان است، فردی که سردبیر یا مدیرمسئول یک روزنامه باشد که هر روز باید چاپ داشته باشد شب و روز ندارد که بخواهد برای شاگردی وقت بگذارد، درس را بخواند یا یاد بگیرد و اگر هم رفته درس نمایشی شرکت کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌گوید که وقتی من قبل از انقلاب رفتم مشهد آقای خامنه‌ای کفایه گوی ماهری بود، گفت: امام خمینی(ره) هم به ایشان می‌فرمایند که شما مجتهد هستید؛ کسی نیست بگوید که آقای نصیری سیاسیون، ما همه در صحنه بودند اما بار علمی خود را بسته بودند، رهبری در سال ۱۳۶۷ در مسجد امام حسن علیه السلام قم در نشست سه ساعته وقتی بچه‌ها بحث شهریه را مطرح می‌کنند رهبری می‌فرمایند که من جزو شاگردان شهریه ویژه بگیر آیت‌الله بروجردی بودم این مقدار می‌گرفتم. پس آسید علی آقا قبل از ۱۳۴۲ مجتهد بوده است هر چند جوان هم بوده است؛ حضرات آیات مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی و غیره زیر سن ۲۵ سالگی به مقام مجتهدی رسیده‌اند.

وی خطاب به نصیری گفت: شمایی که متولد ۱۳۴۲ بودی و سطح را تمام کردی و بعد درگیر اجراییات شدی به کدامین معیار دانشگاهی و حوزوی به شما می‌شود گفت تئوری پرداز؟؛ در داستان شطرنج وقتی رفت و برگشتی میان امام و آشیخ حسن غدیری می‌شود شیخ غدیری که در نجف درس خارج امام را نوشتند، امام می‌فرمایند که شما جوان فاضلی هستی. مخاطب باید زندگی نامه خودنوشته و خوداظهار شده نصیری را بخواند تا بتواند قضاوت کند. صرف هر گونه اظهارنظر سیاسی آیا واقعا به این فرد دانشمند می‌گویند؟.

مهدی نصیری فقط یک روزنامه‌نگار است نه تئوریسین

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر اظهار کرد: ما بین پسر خوب بودن، داداش خوب بودن، بابای خوب بودن و کودک خوب بودن نباید دچار اشتباه شویم، آقای نصیری روزنامه‌نگار خوبی بود نه یک تئوریسین، من تمام شخصیت نصیری را مطرح کردم؛ آقایی که مذهب علیه مذهب را مطرح کرد زندگی خودنوشته همسر ایشان را باید بخوانیم تا متوجه اصل قضیه شویم، یا فردی که بحث شریعت را مطرح کرد دکتر داروساز فرانسه بود که در درس های علوم انسانی فرانسه شرکت کرد و سئوالات خود را در قالب فرضیه مطرح کرد؛ اگر صادق آهنگرانی که بچه ها در زمان جنگ برای زیارت خوانی او سر دست می‌شکاندند وارد فرماندهی می‌شد جبهه می‌پذیرفت؟.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم که نصیری روزنامه‌نگار نه نصیری اسلام‌شناس نه نصیری اسلام‌دان و نه نصیری دانشمند دانشگاهی، نصیری روزنامه‌نگاری که مثل تدوین‌کننده است و این تدوین کننده کارگردان، مجری و صدابردار نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به کتاب برگشتی‌ها که به معرفی ۳۰ الی ۴۰ نفر که شخصیتی نزدیک به یکدیگر دارند، یاد و عنوان کرد: سال ۱۳۸۲ با فردی در شهر یزد مناظره داشتم، آن فرد از نفرات اصلی حزب مشارکت و جزو ۳۰۰ نفری بود که به رهبری نامه دادند که جام زهر را بنوشید و هسته‌ای را تمام کنید همانند امام که قطعنامه را پذیرفت، این فرد روحانی خلع لباس شده یا خود لباس کنده با بنده سه ساعت مناظره داشت، در رابطه با آمریکا سئوال کرد و ۲۰ ضرری که ناشی از قطع ارتباط با آمریکاست را مطرح کرد، بنده اسامی افرادی همانند بنی صدر را یادآور شدم و گفتم ما از کجا بفهمیم که ۲۰ سال بعد دوباره افرادی همانند شما پیدا نمی‌شوند؛ نسل من در گرفتن سفارت نقشی نداشتند اما خود آن فرد در گرفتن سفارت نقش داشته است پس در مرحله نخست باید خود آن فرد را اعدام کرد.

وی گفت: برخی وقتی که سرکار هستند یادشان می رود که رقیب هم می تواند نظر دهد و حرف بزند، تو که در دهه آخر عمرت می‌رسی به چیزی که پدرت در زمانی که در نطفه بودی قبول داشت، پس چرا چند رو بازی می‌کنی، تو که همه این مباحث را از پدرت شنیده بودی پس چطور آن زمان اقدام نکرده بودی؟. آیا طمع به جایگاه نمایندگی ولی فقیه داشتی و دوست داشتی نماینده رهبری در استان‌ها باشی؟، آن زمانی که انقلاب شروع شد در همین مملکت انجمن حجتیه سه طیفی بودند، یک طیف کاملا متصل به انقلاب شدند از آیت‌الله خزعلی همانند شهید صیاد شیرازی و دکتر علی اکبر برورش و امیر سلیمی که همه به انقلاب وصل شدند اما یک عده هم مقابل انقلاب ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری ادامه داد: سردار سلیمانی هم گفت، هر کسی با انقلاب، نظام و رهبری درافتاد عاقبت به خیر نخواهد شد و این موضوع باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که در هر زمانی یک تصمیم و برنامه‌ای دارند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در ادامه این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از عزیزان محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و ایشان فرمودند که باید مردم را با اتفاقات صدر اسلام آشنا کنید چرا که اگر دانشجویان، مردم و فضلا با وقایع صدر اسلام به ویژه در زمان امام علی(ع) آشنا شوند آن وقت تحلیل اتفاقات انقلاب بسیار راحت می‌شود. افرادی که مراجعه کردند و شبهه داشتند زمانی که یک مثال مشابه از زمان صدر اسلام را برای آنان مطرح کردیم راهگشا بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مجموعه موضع‌گیری های نصیری را با صدر اسلام تطبیق دهیم باید بگوییم که مهدی نصیری به دنبال یک فتنه فرهنگی و معرفتی است؛ یعنی می‌خواهد در زمان ما برای فریب افکار عمومی و همراه کردن اذهان جوانان، کسانی که شاید با تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب آشنایی زیادی نداشته باشند فتنه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه فتنه در نهج البلاغه به صورت جامع تعریف شده است، تصریح کرد: برخی از وقایع ابتدای انقلاب را اکنون می‌توانیم تحلیل کنیم اما در همان دوران نمی‌توانستیم تحلیل کنیم؛ امام علی(ع) زمینه پیدایش فتنه را مطرح می‌کنند و تاکید دارند که از ارکان فتنه این است که افرادی می‌آیند که به دنبال پیروی از هوای نفس هستند و اگر هوای نفس چه در شهرت طلبی، چه در طلب مقام و چه در ثروت طلبی مطرح شود می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد؛ طلحه و زبیر در کنار امام علی(ع) بودند و از ایشان بهره بردند و زبیر هم تنها کسی بود که در دفاع از خانه امام علی(ع) شمشیر کشید، طلحه و زبیر کسانی بودند که بعد از قتل عثمان به تعبیری ستاد انتخاباتی تشکیل دادند و خودشان برای علی(ع) تبلیغ می‌کردند اما بعد از حکومت علی(ع) در جبهه مخالف قرار گرفتند.

وی گفت: اینکه طلحه و زبیر در مواقعی موضع حق داشتند قرار نیست در زمانی که مقابل علی(ع) ایستادند هم باز حق باشند چراکه معیار اصلی علی(ع) است و باید ایشان را محور قرار دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه برخی احکام الهی را به بهانه‌های الهی وارونه برای مردم بیان می‌کنند و به فتنه می‌رسند، مطرح کرد: وقتی پست‌های مهدی نصیری را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که گاهی حرف‌های خوبی هم زده است؛ امیرالمؤمنین(ع) ۱۴۰۰ سال پیش جواب این موضوع را داده‌اند و فرمودند که فتنه‌گر کامل حرف‌های باطل نمی‌زند بلکه بخش‌هایی از حق را می‌گیرد، اینکه پدر من انجمن حجتیه بوده اما من طرفدار او نبودم و پیرو انقلاب شدم، از حق می‌گیرد و از باطل هم می‌گیرد و این‌ها را با هم درآمیخته می‌کند، امام علی(ع) هم می‌فرمایند در این هنگام است که تشخیص حق سخت می‌شود و افرادی که معرفت و باور کاملی نسبت به دین ندارند در اینجا دچار شک می‌شوند.

گرفتاری در دام فتنه فرهنگی و معرفتی

وی با اشاره به اینکه فتنه می‌تواند سیاسی و اجتماعی هم باشد، اظهار کرد: مهدی نصیری دچار فتنه فرهنگی و معرفتی شده است و ما امیدواریم که از این تهدید رها شود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی گفت: افرادی همانند مهدی نصیری نمی خواهند بگویند که من به جایگاه مورد نظر خود نرسیدم به همین علت با انقلاب مشکل دارم به همین علت از هر راه و روشی به دنبال ضربه زدن به انقلاب برمی‌آیند و البته که این دشمنی‌ها ریشه‌های بسیاری دارد، فردی که خود را مدافع انقلاب معرفی می کند و امروز هم به بهانه دفاع از کیان انقلاب تاخت و تاز می‌کند در برخی از پست ها نسبت به رژیم ستم شاهی ابراز محبت کرده است و از کلمه مرحوم در مورد فلانی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در معارف اسلامی ما اینگونه می گوییم که فرد باید کارشناس باشد تا بتواند اظهارنظر کند چراکه اگر اظهار نظر یک انسان بر اساس اطلاعات سطحی یعنی همان لعمه خواندن‌ها و سخنرانی خواندن باشد، نمی‌تواند حق دین را ادا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: افرادی همانند مهدی نصیری از ابتدا بینش خود را نسبت به انقلاب عمیق نکردند و اعتقاد عمیق نداشتند و تحت تاثیر هیجانات به انقلاب روی آوردند و نتوانستند اعتقادات را عمق ببخشند و در مکتب بزرگان زانوی ادب بزنند و خود مجتهد پندار و خود کارشناس پندار شدن و چون معارف ناب انقلاب را نفهمیدند اکنون بدعت گذاری می‌کنند. ایشان به کلی حکم حجاب را منکر می‌شوند، یک روایت معلوم الحال را مورد استناد قرار می داده و می گوید که حجاب در اسلام ضروری نیست و هر کسی دوست داشت حجاب داشته باشد. آقای مهدی نصیری شما حداقل باید رساله می خواندید و حداقل به لعمه مراجعه می کردید تا متوجه می شدید که اجماع مسلمانان بر حجاب است، شما بدون اینکه بقیه آیات و روایات را ببینید به راحتی به روایتی که سند و دلالت آن تام نیست مراجعه می کنید، شما مگر مجتهد هستید که فتوا می‌دهید.

وی با بیان اینکه مهدی نصیری در موضوع آثار گناهان روایت متعدد را کنار می گذارد و به یک روایتی در بحارالانوار اشاره می کند و این روایت را مسلم می پندارد و مطابق آن اظهارنظر می کند، بیان داشت: این نشان دهنده فقدان عمق معرفتی است.

این پژوهشگر حوزی گفت: اختلاف نظرهای متعدد دیگر مشکل مهدی نصیری است، ایشان باید به ما بگوید که حکومت در زمان قبل از زمان ولی عصر(عج) مشروعیت دارد یا ندارد؟، این فرد در برخی از پست‌ها این موضوع را تایید و در برخی دیگر نفی می‌کند، در جایی ایشان خطبه‌ای را از امیرالمؤمنین مورد استشهاد قرار می دهد که این خطبه در مورد توصیف ویژگی های اهل شام است به عنوان افرادی که مسلمان و مؤمن نیستند و بعد می گوید که این خطبه معیاری برای حکومت اسلامی و شرایط کارگزاران است.

شباهت میان موضع گیری های نصیری با دشمنان جمهوری اسلامی ایران

وی یکی از ویژگی‌های فتنه‌گران را لجن‌پراکنی دانست و عنوان کرد: اگر در یک گوشه‌ای نابهنجاری باشد فتنه‌گر در همان نقطه خواهد نشست؛ بنده فقط یک سوال از این فرد دارم چرا خروجی موضع‌گیری‌های شما همانند موضع‌گیری‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی ادامه داد: چند سال پیش بود که من نوجوان بودم، در رادیو یک فرد درحال مصاحبه بود که نظر او را در مورد امام خمینی(ره) پرسیدند و او گفت که من با آیات قرآن اثبات می‌کنم که امام خمینی(ره) بر حق بودند و بعد فرمود که خداوند در قرآن می فرماید (برای اینکه بدانیم کدام سیاست‌مدار مؤمن واقعی است باید نگاه کنیم که یهودی‌ها یا همان صهیونیست‌ها با چه کسی بیشترین دشمنی را دارند.

این استاد سطوح عالی حوزه گفت: امروز سران صهیونیست و کشورهای غیرمسلمان منصف و بسیاری دیگر به حکمت و صداقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و راستی آینده پژوهی‌های او اذعان دارند اما مهدی نصیری کلماتی که در شأن خودش است را برای ایشان به کار می‌برد.

وی اضافه کرد: اگر ما به دنبال رسیدن به شأنیت یک فرد هستیم در مرحله نخست باید مدرک تحصیلی و تخصص او را نگاه کنیم که در مورد مهدی نصیری مدرک خاصی مشاهده نکردیم؛ مرحله دوم هم سخنان این فرد است، در مورد گفته‌ها هم که سخن خاصی از ایشان نیست و همه‌اش تناقض است.

لازم به ذکر است، در این نشست از تلویزیون اینترنتی (پاسخ) از مهدی نصیری برای حضور در یک مناظره دعوت به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha