یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: پیام عاشورای حسینی پیام امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید با زنده نگه داشتن حماسه حسینی این درس ها و پیامها را به نسل های دیگر منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در دیدار با مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم گفت: بصیرت و شعور حسینی اصل و شور حسینی یک فرع است و نمی‌شود این دو را از یکدیگر جدا کرد چرا که در کنار هم کامل می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در مقابل دشمن ایستادگی کرده و هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفتند و خون خود را در این راه نثار کردند.

وی ادامه داد: در مجالس سوگواری سید الشهدا(ع) روحانیون و مداحان باید از منابع معتبر در رابطه با قیام سیدالشهدا(ع) استفاده کنند و به خوبی اهداف این قیام را برای آحاد جامعه و مردم روشن نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: ایام محرم الحرام جایگاه مهمی در فرهنگ دینی ما دارد و برای ایجاد فضای معنوی جامعه بستر مهم و ارزشمندی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی‌عدالتی، مکتب انسان‌ساز و جاودانی به نام عاشورا را بنیان نهاد و درس عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل‌های تاریخ آموخت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امام حسین(ع) با فداکاری و از جان‌گذشتگی درخت اسلام را آبیاری کرد و ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آن حضرت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: پیام عاشورای حسینی پیام امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید با زنده نگه داشتن حماسه حسینی این درس ها و پیامها را به نسل های دیگر منتقل کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha