پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه عجب شیر گفت: انسان‌ها با دوستان و اطرافیان‌شان شناخته می‌شوند، شخصیت و رفتار افراد تحت تأثیر محیط اجتماعی جامعه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام شربیانی امام جمعه عجب شیر امروز در آیین «احلی من العسل» در جمع دانش آموزان و بسیجیان نوجوان عجب شیر، اظهار داشت: حضرت قاسم(ع) از جهت معرفت و بصیرت به جایی رسیده بود که شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌دانست.

وی گفت: ژنتیک، تربیت، تعلیم، محیط زندگی و انتقال حقایق برای رشد شخصیتی فرزندان، اهمیت به‌سزایی دارد.

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به تأثیر انتخاب دوست، تاکید کرد: انسان‌ها با دوستان و اطرافیان‌شان شناخته می‌شوند، شخصیت و رفتار افراد تحت تأثیر محیط اجتماعی جامعه قرار دارد.

وی با تبیین جایگاه بُرنده شایعه در جامعه، گفت: شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دشمن روزانه شایعات دروغین را در جامعه پراکنده می‌کنند که با کمی هوشیاری متوجه این فتنه دشمن خواهیم شد.

امام جمعه عجب شیر، با اشاره به ارزش حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) خاطرنشان کرد: حضور با معرفت در مجالس حسینی باعث جلب توجهات ائمه اطهار خواهد شد و این سعادت بزرگی است.

وی به اهمیت اشک ریختن برای امام حسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: در سیره انبیای پیشین و پیامبر اسلام(ص) عزاداری، حالت غمگین و گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) توصیه شده و ثواب نامحدود در آخرت را برای آن وعده داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha