پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
س

حوزه / امام جمعه بادرود، توهین به قرآن را توهین و اهانت به همه انبیاء دانست و گفت: باید پیروان همه ادیان الهی آشکارا و قاطع این حرکت‌های شنیع و زشت را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر، ضمن ابراز تاسف از شنیدن خبر توهین و جسارت به ساحت یکی از بانوان دینی و ایمانی و محجبه نطنز در جریان امربه معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: ضمن محکوم کردن این حرکت گستاخانه و هنجار شکن از مسئولین خاصه از دستگاه قضایی می‌خواهیم نسبت به هنجار شکنان برخورد قاطع داشته باشند تا دیگر کسی جرأت نکند که در منظر مردم کشف حجاب کند.

امام جمعه بادرود برلزوم حضور همگانی در مبارزه با بی‌حجابی در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجبات دینی است، یادآور شد: اگر برخورد خوب و حضور مردمی را در کنار مسئولان با هنجار شکنان داشته باشیم، دیگر کسی جرأت چنین اقداماتی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه امسال با وجود پر حجم‌ترین حملات دشمن علیه ملت ایران، خوشبختانه در سراسر کشور شاهد پر رونق‌ترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان و پرشورترین سوگواری‌ها برای سرور و سالار شهیدان بودیم، اظهار کرد: علیرغم اینکه دشمنان اسلام کمپینی به نام تحریم محرم از مدت‌ها قبل راه انداختند که سیاه نپوشید، به حسینیه نروید، در هیئت‌ها دیده نشوید و نذری ندهید، ولی ملت عاشق امام حسین(ع) با زدن پرچم و سیاه پوش کردن حسینیه‌ها و تکایا عزاداری شایسته‌ای را انجام دادند.

امام جمعه بادرود ضمن قدردانی از همه هیئات مذهبی سراسر کشور خصوصا هیأت مذهبی منطقه بادرود، خاطرنشان کرد: از روحانیون، مداحان و دست‌اندرکاران مساجد و حسینیه‌ها و تکایا برای فعالیت در این مدت تشکر می‌کنیم.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن اشاره به چهاردهم مرداد ماه، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، گفت: مهم‌ترین اصل و پایه حقوق بشر، کرامت انسانی است، روز ۱۴ مرداد از دو جهت شایسته تکریم و گرامیداشت می‌باشد یکی از جهت اینکه با سالروز صدور فرمان مشروطیت و طلیعه آزادی‌خواهی ایرانیان مصادف شده و از سوی دیگر روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است که باید به عنوان‌ یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بادرود، ضمن گرامی داشت سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی فرمانده نیروی هوایی ارتش و همچنین شهادت امیر خلبان شهید حسین لشکری که قریب ۱۸ سال سابقه اسارت داشت، ابراز کرد: یاد و نام شهید محسن حججی را که به فرموده رهبر معظم انقلاب، حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی‌رحمی و تجاوزگری‌های آنان علیه مردم سوریه باشند، را نیز گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار متعهد و سخت کوش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست منافقین طالبانی در سال ۷۷ در افغانستان، گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم در جهت رفع مشکلات جامعه می‌باشند.

امام جمعه بادرود تصریح کرد: به جهت اینکه خبرنگاران چشم بینای جامعه و منعکس کننده واقعیت‌ها می‌باشند، بنابراین مسئولان باید قدردان خبرنگاران متعهد و صادق باشند.

حجت الاسلام قاسمی با محکومیت اهانت مجدد بعضی از کشورهای غربی به قرآن، اظهار کرد: متاسفانه برای بار سوم جریان قرآن سوزی در کشور سوئد و در مقابل پارلمان این کشور توسط همان فرد مسیحی عراقی الاصل رخ داد و او تحت حفاظت پلیس و حمایت پلیس یک جلد قرآن را آتش زد، تکرار این حادثه آن هم تحت حفاظت پلیس بیانگر آن است که این موضوع یک اتفاق و با انگیزه فردی و شخصی نیست، بلکه حاکی از یک نقشه خبیثانه‌ای است که بدون پشتوانه نیست و کاملاً طراحی شده از طرف اصلی‌ترین دشمنان اسلام یعنی صهیونیست‌ها است.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه قرآن سوزاندن هیچگاه منجر به محو قرآن نخواهد شد چرا که خداوند می‌فرماید إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ، اظهار کرد: به جهت اینکه قرآن مقدس‌ترین‌ها نزد مسلمانان اعم از شیعه و سنی است و همه مسلمانان حاضرند فدای قرآن بشوند.

وی تصریح کرد: دشمن فکر نکند قرآن کریم کتاب پیامبر اسلام است این قرآن تماماً سخن خداست، لذا دشمنی دشمنان با قرآن نه تنها دشمنی با اسلام و مسلمانان بلکه دشمنی مستقیم با خداوند متعال است.

حجت الاسلام قاسمی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بدانند در قضیه قرآن سوزی قبل از اینکه با دولت‌های اسلامی و مسلمانان در بیفتند در حقیقت با خدا در افتاده‌اند، لذا از قهر و غضب الهی بترسند که ممکن است خداوند دودمانشان را برباد دهد.

امام جمعه بادرود، توهین به قرآن را توهین و اهانت به همه انبیاء دانست و خاطرنشان کرد: باید پیروان همه ادیان الهی آشکارا و قاطع این حرکت‌های شنیع و زشت را محکوم کنند.

حجت الاسلام قاسمی تأکید کرد: دولت‌های اروپایی که ادعای تمدن و حقوق بشری دارند باید رفتار زشت، احمقانه و جاهلانه دولت سوئد را به شدت محکوم کنند و اجازه ندهند بیش از این قلب و دل مسلمانان را جریحه‌دار کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha