دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با مرکز رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه

حوزه/ سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با بیان اینکه باید برای رسانه و فضای مجازی عرصه‌ای مجزا در جامعه نخبگانی در نظر گرفته شود، یادآور شد: مرکز رسانه و فضای مجازی آمادگی دارد در رابطه با تدوین شاخص‌های اختصاصی این عرصه، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر و نخبگان رسانه‌ای و فضای مجازی به مرکز امور نخبگان، قدمی در مسیر حمایت از فعالین این حوزه بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا رستمی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اهمیت شناسایی و حمایت از جامعه نخبگانی رسانه‌ای و فضای مجازی، اظهار کرد: هر چند مباحث مربوط به رسانه و فضای مجازی نوپا هستند؛ اما به واسطه اهمیت بالایی که دارند لازم است بخش‌های مختلف، نگاه مجزایی به آن‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی از صرف رسانه بودن خارج شده و تبدیل به زیست بوم نوینی شده است، مطرح کرد: بخش زیادی از جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان در این زیست بوم نوین زندگی می‌کنند و شخصیت آن‌ها متأثر از فرهنگ مجازی شکل می‌گیرد.

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه ادامه داد: مباحث رسانه و فضای مجازی از ذیل مباحث پژوهش و تبلیغ و... باید جدا شوند و به صورت مجزا مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با فضای مجازی باید ابعاد مختلفی مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی به کنش‌گری در شبکه‌های اجتماعی و ساخت تولیدات رسانه‌ای محدود نمی‌شود.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: امروزه کلان‌روندهایی در فضای مجازی در حال توسعه هستند که آینده‌ای متفاوت را رقم خواهند زد و لازم است حوزه علمیه در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به هوش مصنوعی، متاورس، بازی‌های مجازی، بلاکچین، تکنولوژی‌های شناختی و مباحث دیگر، از اموری است که نهایت تا ۲۰ سال آینده، آینده جهان را متحول خواهند ساخت، خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی سه بخش اساسی دارد که شامل مباحث علمی، مباحث راهبری و کنش‌گری می‌شود.

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اینکه بر این اساس لازم است حوزه علمیه با نگاهی همه جانبه در این رابطه سرمایه گذاری کرده و نیروهای توانمند تربیت نماید، تصریح کرد: بدون نگاه مجزا، جامع و عمیق به مباحث رسانه و فضای مجازی، امکان نیل به نقطه مطلوب را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید برای رسانه و فضای مجازی عرصه‌ای مجزا در جامعه نخبگانی در نظر گرفته شود، یادآور شد: مرکز رسانه و فضای مجازی آمادگی دارد در رابطه با تدوین شاخص‌های اختصاصی این عرصه، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر و نخبگان رسانه‌ای و فضای مجازی به مرکز امور نخبگان، قدمی در مسیر حمایت از فعالین این حوزه بردارد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه اساسا وظیفه ماست که از نیروهای خودجوش و دغدغه‌مند در این عرصه حمایت کنیم، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین انحاء حمایت در این عرصه، معرفی فعالین موفق در رسانه و فضای مجازی است که مقدمات آن آماده شده و به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha