یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ذ

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی با همراهی جمعی از مسئولین کاشان با حضور در منازل جان باختگان حادثه محور کاظمین - سامرا با خانواده آنها ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته با همراهی جمعی از مسئولین کاشان با حضور در منازل جان باختگان حادثه محور کاظمین - سامرا با خانواده آنان دیدار و ضمن عرض تسلیت برای آنها از درگاه خداوند طلب صبر کرد.

امام جمعه کاشان با حضور در منزل مرحوم حجت الاسلام عباسی مسئول دفتر امام جمعه راواند ضمن عرض تسلیت، اظهار داشت: برادر عزیز و مهاجر الی الله حجت الاسلام عباسی، در بهترین حالت و وضعیت ممکن که خدا برای یک مومن قرار می دهد به دیدار معبود شتافت. آقای عباسی از منزل که حرکت کرد به سوی خدا حرکت کرد، مهاجر الی الله و الی رسوله بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مفضّل، شاگرد امام صادق (ع) می گوید،. خدمت امام صادق رسیدم، حضرت فرمود ای مفضل، می خواهی با ارواح ۱۲۴ هزار پیامبر مصافحه کنی،.گفتم بله، امام فرمود، شب های جمعه به کربلا برو، باز امام فرمود، اگر می خواهی با روح پیامبر ص، امیر مومنان ع، امام حسن ع و امام حسین مصافحه کنی، شب های جمعه به کربلا برو. پس از لحظاتی، دوباره امام صادق ع فرمودند،. اگر می خواهی خدا را در عرش خودش ملاقات کنی، شب های جمعه به کربلا برو.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه حجت الاسلام عباسی و همه زائران ما، مهاجر به سوی خداوند و پیامبر (ص) و ائمه بودند، گفت: در ذیل این عبارت زیارت عاشور « اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائکَ» سلام بر شما ای امام حسین و ارواحی که در آستان شما هستند روایت داریم یک معنای آن ارواح ۷۲ تن هستند،. یک معنای دیگر ملائک الهی هستند که کار آنها استقبال از زائر است. زائرانی که از دور و نزدیک به محضر امام حسین (ع) می رسند از طرف خداوند به زائر خوش آمد می گویند. در همان روایت داریم اگر زائری بیمار شود به عیادت آنها می روند. اگر زائری از دنیا برود مانند این عزیزان ما که در این حادثه به لقاء الهی پیوستند، تمام فرشته ها آن زائر را بدرقه می کنند و موقعی که دفن شد تا روز قیامت برای زائر امام حسین (ع) استغفار و شفاعت می کنند. این را بدانید که حاج آقا عباسی و دیگر جانباختگان این حادثه در بهترین حالت که ملاقات خدا و هجرت به سوی خدا بود از دنیا رفتند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: حاج آقای عباسی روحیه جهادی داشت و یک مجاهد فی سبیل الله بود. این اوصاف داغ را سنگین تر می کند که چنین شخصیتی را از دست دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمود، در مصیبت های سنگین اگر خواستید خود را تسکین دهید،. به یاد بچه های من باشید، به یاد مصائب امام حسین (ع) و مصائب حضرت زهرا (س) و حضرت رقیه (س) باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با حضور در منزل مرحوم داوود زاهدی، حاج عباس رضاپور و محسن راستین از جان باختگان حادثه محور کاظمین - سامراء ضمن عرض تسلیت، با خانواده های آنان ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۷ IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    جانباخته ! چرا شهید اعلام نمی شود ؟ این همه روایات در مقام زائر امام حسین گفتی حتی زیات خدا در عرش ولی کلمه شهید بزبان نیاوردی