دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی علامه بهابادی گفت: این که پرچمی را که به دست گرفتید، پرچم خیلی مبارک و مقدسی است و اهتزاز این پرچم باعث افتخار بهاباد، استان یزد ، کشور و حتی جهان اسلام و جهان علم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در دیدار با اعضای هیئت دبیرخانه کنگره بین المللی  علامه بهابادی اظهار داشت: این که پرچمی را که به دست گرفتید، پرچم خیلی مبارک و مقدسی است و اهتزاز این پرچم باعث افتخار بهاباد، استان یزد، کشور و حتی جهان اسلام و جهان علم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری روی هویت ایرانی، اسلامی تأکید زیادی دارند.یکی از راه ‌های مهم تحقق آن، کار شماست که با معرفی علامه بهابادی باعث تقویت و تثبیت هویت نسلی می شویم که با آن مواجه ایم .

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشیم تا نسل امروز بفهمد که چه گذشته پرمایه‌ و چه مفاخری داشته‌ است که با کمترین امکانات در جهان اسلام شاخص شده اند .

وی تصریح کرد: در این مؤسسه گروه منطق فوق العاده ای داریم که روی منطق جدید، منطق قدیم، منطق ریاضی و ...  کار می‌کنند و گروه‌های منطقی داریم که تصحیح انتقادی کرده و با دنیای علم ارتباط دارند. آن ‌ها می‌توانند آثار منطقی علامه را تصحیح انتقادی کنند.این نوع تصحیح می‌تواند مکمل کارهای دیگر باشد و در سطح جهان اسلام و حتی دنیا قابل طرح باشد .

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز گفت: مجله ای داریم که یک صفحه آن عربی، صفحه دیگر انگلیسی و صفحه‌ی بعدی آلمانی است و در بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی دنیا توزیع می‌شود.از این امکان می‌توانید استفاده نمایید.

وی افزود: ما باید از مزیت‌های فضای مجازی بهره برداری نماییم و کار های تخصصی را به زبان همه فهم و برای عموم منتشر نماییم. از کلیپ های کوتاه، پادکست و ... استفاده نماییم تا ابعادی از شخصیت و تراوشات فکری علامه در زمینه‌های ادبیات، منطق، فلسفه، اخلاق، معنویت و عرفان را تبیین نماییم تا مردم را به سمت‌ و سوی تفکر و تعقل منطقی و منطق استدلالی سوق دهیم. همچنین محقق و پژوهشگر امروز بفهمد که برای کارهای علمی و فکری خودش می‌تواند از اندیشه بزرگان گذشته مانند علامه بهابادی منتفع گردد ولی نگاه ما باید به آینده باشد .

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: به معرفی این شخصیت هم اکتفا نکنید. شما که تجربه‌ای ارزشمند در زمینه معرفی مفاخر و عالمان و دانشمندان پیدا کرده‌اید، مفاخر دیگر خود را که متون برخی از آن ‌ها را خواندند و بسیار عالی بود، معرفی نمایید .

وی افزود: این هویت و این عالم پروری یک امر منقطع نیست.خورشیدی تنها نیست بلکه ستاره های متعددی است که به‌ مرور طلوع می‌کنند و برای تربیت نسل‌های حال و آینده بسیار مؤثر می‌باشد.آن‌چه در مورد علامه به دست آوردید در قالب‌های مختلف از جمله هنر بیان نمایید و برای طبقات مختلف تولید محتوا نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha