پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة الزهرا (س) تصریح کرد: آن چه حائز اهمیت است این که از همه ظرفیت های موجود در جامعه به منظور تبیین ضرورت عفاف و حجاب استفاده کنیم.

طیبه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر لزوم توجه به رویکردهای تربیتی و اخلاقی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ابراز داشت: تربیت اسلامی اگر واقعاً در دستور کار خانواده ها قرار گیرد، بی شک بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی در جامعه کاهش معناداری پیدا می کند.

وی افزود: در این راستا از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی انتظار می رود که بر اساس باور دینی و علاقه های ملی خود در این عرصه فعال ظاهر شده و ایده ها و پیشنهادهای کاربردی در راستای تعمیق باورها در جامعه ارایه دهند، ضمن آن که ما باید در زمینه مسایل تربیتی و فرهنگی بر روی دغدغه ها و سوالات نسل جوان کار کنیم و این طور نباشد که بی خیال از کنار آن ها به راحتی بگذریم.

وی با بیان این که مسئله عفاف و حجاب از زوایای مختلف قابل بحث و بررسی است، گفت: گاهی اوقات حتی در محیط های دانشگاهی احساس می شود که برخی از دختران دانشجوی ما به خاطر لجاجت و یا جهل مرتکب یک سری رفتارهای خلاف شئون می شوند که این ها باید در جای خود بررسی شود و این که چطور می توان آگاهی و بینش لازم را برای این طیف افراد ایجاد کرد که بدانند حجاب و عفاف هم یک ضرورت اسلامی است و هم قانون کشور به شمار می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که ما از همه توانمندی ها و ظرفیت هایی که در اختیار داریم در راستای تبیین صحیح اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنیم به نحوی که پیش از هر چیز بتوانیم مخاطبان انبوه را اقناع کرده و به شبهات و سؤالات موجود پاسخگو باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha