یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
دیدار با خانواده شهید احمدی جوان

حوزه/ هم‌زمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه دلوار و تعدادی از مسئولین شهرستان تنگستان با خانواده شهید محمد احمدی‌جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، هم‌زمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه دلوار و تعدادی از مسئولین شهرستان تنگستان شامگاه جمعه با خانواده شهید محمد احمدی‌جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر دیدار کردند.

عبدالرحیم افروغ در این دیدار گفت: نحوه شهادت شهیدان از صدر اسلام تاکنون متفاوت بوده‌اند و برخی از آنها ظرفیت‌ساز بودند که توسط استکبار به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: شهید محمد احمدی‌جوان، نادر مهدوی، رئیسعلی دلواری و شهدای مدافع حرم از جنس شهیدان ظرفیت‌ساز هستند.

افروغ افزود: شهید احمدی‌جوان از جمله شهدایی است که علاوه بر دوران حیات بعد از شهادت هم می‌تواند جامعه را به اتحاد برساند و تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: گذر از سختی‌های استکبار که برای کشور ایجاد کرده با پیروی از وصایای شهدا امکان‌پذیر است.

امام جمعه دلوار نیز گفت: هفته دفاع‌مقدس یادآور رشادت رزمندگان و ایثارگران است.

حجت‌الاسلام عباس فریدونی عنوان کرد: خدمت به مردم یکی از وصیت‌های شهیدان است و امیدوارم با پیروی از رهنمودهای آن بزرگواران شرمنده آنها نباشیم.

بهمنیار احمدی‌جوان پدر شهید در ادامه ضمن قدردانی از حضور مسئولین، به بیان خاطراتی از محمد احمدی‌جوان پرداخت.

لازم به توضیح است مسئولین قبل از دیدار با خانواده شهید محمد احمدی‌جوان نخستین شهید مدافع حرم استان با حضور در گلزار شهدای "روستای باشی" با شهید تجدید میثاق کردند.

شهید محمد احمدی‌جوان پنج اسفند ماه ۱۳۶۸ برابر با شب مبعث رسول اکرم (ص) در خانه ای ساده و با صفا در روستای باشی از توابع شهرستان تنگستان و از دیار رئیسعلی دلواری استان بوشهر متولد شد.

شهید در مهرماه ۱۳۹۴ به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت (س) به سوریه اعزام شد و در ظهر تاسوعای حسینی(در روز شهادت دو شهید روستایش) در حومه شهر حلب توسط تکفیری ها مورد اصابت ترکش قرار میگیرد و درحالی که دو چشم خود را از دست داده بود مجروح شده و پس از ۴۳ روز بستری شدن و تحمل درد های ناشی از جراحت های میدان نبرد در یکی از بیمارستان های تهران در روز جمعه سیزدهم آذر ۹۴ (روز معراج پیامبر اکرم(ص) ) به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد. پیکر این شهید پس از تشییع در شهر بوشهر در گلزار شهدای روستای "باشی" شهرستان تنگستان آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha