دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
محسن موحدی

حوزه/ رئیس کنگره شهدای استان قم از تولید ۶۰ اثر در نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن موحدی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷، ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به برکت خون‌های ریخته شده نهال انقلاب اسلامی روز به روز تنومندتر و آماده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اعضای کنگره شهدای استان قم با مقام معظم رهبری، مطرح کرد: ایشان به ظرفیت‌های موجود در قم اشاره داشتند که می‌توان از تمام آن‌ها استفاده کرد.

رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه تمام شهدای کشور، شهدای قم هستند، عنوان کرد: قم شهر قیام و اقامه است و این افتخار برای ما است که از این میراث ماندگار تمام قامت دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه قم شهر سرآمد و سرافرازی است، خاطرنشان کرد: امروز نام و یاد شهدا باید با آثار هنری به مردم معرفی شود و بهترین آثار هنری در این عرصه می‌تواند فیلم مستند باشد.

موحدی با بیان اینکه در جلسه شورای سیاست گذاری، سوژه‌های مرتبط با شهدای شاخص و سرداران مشخص شد، تصریح کرد: پس از مشورت‌های نهایی ۶۰ سوژه احصاء گردید و با فیلم‌سازان به اشتراک گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌سازان دغدغه‌مند استان نیز به این اقدام لبیک گفتند و پای کار آمدند، یادآور شد: با کارگاه‌های تخصصی توانستیم به یک زبان مشترک با فیلم‌سازان دست پیدا کنیم.

رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه افتخار جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷، کارآفرینی است، ابراز کرد: در مسیر این جشنواره یک اقدام فاخر در شأن کشور رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه پس از تولید ۶۰ اثر مستند، داوری فیلم‌ها رقم خورد که به صورت رسمی در جشنواره اعلام خواهد شد، بیان کرد: همچنین بخش آرای عمومی نیز برای نظرات مردم مدنظر قرار دادیم.

موحدی با بیان اینکه تجلیل از یکی از پیشکسوتان عرصه فیلم‌سازی در استان قم را نیز خواهیم داشت، اظهار داشت: امیدواریم ایشان الگو و چراغ راهی برای ادامه مسیر فیلم‌سازان باشند.

وی اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌ها و فیلم‌سازان استان قم تقاضاداریم در کنگره شهدای بعدی استان قم که در سال ۱۴۰۶ است، همکاری لازم را داشته باشند تا با آثار بیش‌تری این جشنواره را برگزار کنیم.

رئیس کنگره شهدای استان قم با اشاره به اینکه سمفونی خط شکنان یکی از رخدادهای خوب در کشور بود، مطرح کرد: این رویداد باید بارها و بارها تکرار شود.

وی با بیان اینکه قم از نظر زیرساختی آمادگی برگزاری این اجرا را ندارد، عنوان کرد: به دنبال این هستیم این سمفونی در تقویم دفاع مقدس قرار بگیرد و هرساله در آستانه دفاع مقدس برگزار شود.

موحدی با اشاره به اینکه در مسیر تولید فیلم‌های مستند با ایام کرونا مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: این مواجهه موجب شد تا ملاحظه بسیاری در انجام مصاحبه با خانواده‌های شهدا صورت بگیرد تا مشکلی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از ۴ مهرماه اکران این جشنواره آغاز می‌شود و به صورت روزانه در سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه هر روز از یک فیلم رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: هزار و ۵۰ نفر از خانواده‌های شهدا در ساخت این فیلم‌های مستند در استان قم همکاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ فیلم در طول این جشنواره رونمایی خواهد شد، یادآور شد: اختتامیه این جشنواره نیز در تاریخ پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری، آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ نیز برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha