پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین همتیان

حوزه/ معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم از ۱۴ اقدام ویژه برای تسهیل امور اداری، آموزشی، معیشتی و... طلاب و اساتید حوزه در سال جدید تحصیلی در قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به اقدامات و برنامه های معاونت سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بر اساس منویات مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برای طلاب و اساتید حوزه خبر داد و گفت: با توجه به آسیب های پساکرونا، مشکل معیشت طلاب، مهاجرت طلاب به شهرستان ها و اشتغال به فعالیت های غیر علمی اقداماتی در این راستا انجام شده است که طلاب و اساتید با دغدغه کمتر در سال جدید تحصیلی به فعالیت خود بپردازند.

وی با بیان این که بررسی و ساماندهی کانون های هدایت علمی تربیتی، مدارس آزاد و خوابگاه ها از جمله این اقدامات بوده است افزود: آیین نامه جدید کانون های هدایت علمی تربیتی، مدارس آزاد و خوابگاه ها و اختصاص کانون ها به طلاب درس های آزاد با هدف تقویت درس های آزاد ابلاغ شد.

معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم بازنگری در آیین نامه انتقال طلاب شهرستان ها به قم را مورد توجه قرار داد و با بیان این که این کار نیز به حل مشکل انتقال طلاب کمک شایانی کرده است اظهار داشت: درخواست از مراکز و مدارس؛ جهت آزادی طلاب در انتخاب درس های آزاد صورت گرفته است که این کار نیز در راستای حفظ سنت های دیرین حوزه های علمیه است و طلاب بتوانند آزادانه اساتید خود را انتخاب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان از ساماندهی مدرس ها با هدف تمرکز و کیفیت بخشی به درس های آزاد خبر داد و گفت: زمینه برگزاری دروس آزاد شرح لمعه و اصول فقه فراهم شده است.

وی تسهیل رفت و آمد اساتید و طلاب به مرکز شهر و شرکت در درس های آزاد از طریق اختصاص اتوبوس جهت ایاب و ذهاب اساتید و طلاب از پردیسان و شهرک مهدیه را از دیگر اقدامات خود در جهت سهولت طلاب برای حضور در کلاس های درس عنوان کرد و افزود: بر حضور فعال اساتید و طلاب در درس های آزاد تاکید داریم و بر این کار مصر هستیم.


معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم افزایش ظرفیت و آماده سازی مدارس و خوابگاهها را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و یادآور شد: ارایه کارت ویژه پارکینگ با تخفیف ویژه جهت استفاده از پارکینگ های اطراف حرم و تسهیل در برگزاری امتحانات شفاهی و مصاحبه علمی از دیگر کارهایی بود که انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان ارایه تسهیلات به اساتید و طلاب جهت ودیعه مسکن و مشکلات اسکان و پیگیری مستمر طرح هدفمندی را از اقدامات خوب و لازم معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در راستای کاهش دغدغه تحصیلی و تدریسی اساتید و طلاب برشمرد.


وی چهاردهمین اقدام در این راستا را تسهیل رفت و آمد اساتید و طلاب در اطراف حرم دانست و گفت: پیگیری‌هایی انجام شده تا با مساعدت تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تعداد ماشین‌های برقی «ون» در مسیرهای اطراف حرم - که وسایل عمومی تردد نمی‌کنند - افزایش و امکان استفاده آسان اساتید و طلاب از این وسایل فراهم شود. امیدواریم به زودی شاهد نتایج این پیگیری‌ها باشیم.


معاون سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم ضمن تشکر از اساتید؛ طلاب و همه دلسوزان حوزه به پاس همه مجاهدتهای خالصانه تأکید کرد: آمادگی خود را برای استقبال از هر گونه طرح و پیشنهاد سازنده اعلام می داریم و امیدواریم با کمک و راهنمایی همه اساتید و طلاب بتوانیم گام مؤثری در تربیت جامع سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیروهای علمی تبلیغی مورد نیاز جامعه اسلامی، انقلاب و نظام اسلامی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha