چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دیدار شاعران بین‌الملل با دبیر ستاد راهبری شعر حوزه‌های علمیه

حوزه/ شاعر حوزوی گفت: امروز جهان از آمد و شد مکاتب بشری خسته شده و ایسم‌ها انسان را به ناامیدی کشانده‌اند، اما شاعرِ آگاه که ذهن و دلش را به این مکاتب نسپارده باشد، می‌تواند نور حقیقت را ببیند و منتظر باشد، چراکه شاعران در پس رویدادها چیزهایی را کشف می‌کنند که دیگران نمی‌بینند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شاعرانی از کشورهای آلمان، هلند، یوگوسلاوی، لهستان، صربستان، کوزوو، بوسنی، آرژانتین، اسپانیا، عراق، تاجیکستان، و افغانستان با حجةالاسلام سید سلمان علوی دبیر ستاد شعر حوزه‌های علمیه دیدار کردند.
حجت الاسلام علوی در این نشست ضمن ابراز خرسندی بابت گردهم‌آیی شاعران مختلف جهان گفت: وطن مشترک همه شاعران شعر است و هدف مشترکشان جستجوی صلح و آرامش.

وی با اشاره به تحوّلات دنیای امروز و پیچیدگی‌های سیاسی و فرهنگی گفت: امروز جهان از آمد و شد مکاتب بشری خسته شده و ایسم‌ها انسان را به ناامیدی کشانده‌اند، اما شاعرِ آگاه که ذهن و دلش را به این مکاتب نسپارده باشد، می‌تواند نور حقیقت را ببیند و منتظر باشد، چراکه شاعران در پس رویدادها چیزهایی را کشف می‌کنند که دیگران نمی‌بینند.

وی افزود: شاعر امروز دو رسالت به دوش دارد، جنگ با ایسم‌های تمامیت‌خواه بشری و صلح با مفاهیم فراموش‌شده‌ای همچون ایمان. اینک زمان آن است که با "نه" گفتن به همه مکتب‌های ساختگی بشر، به وعده روشن خدا "بله" بگوییم و جهان دیگری را بسازیم، جهانی که آماده آخرین و مهمترین اتفاق تاریخ باشد.

دبیر ستاد راهبری شعر حوزه‌های علمیه با اهدای ترجمه انگلیسی صحیفه سجادیه به شاعران گفت: راه سختی در پیش است، اما روشن و سرشار از آرامش است، به شرط اینکه در این راه از منیت‌ها عبور کنیم و جز به هدف مشترکمان که همان هدف انبیاء است توجه نکنیم. باید دستمان را در دست خدا بگذاریم و با توسّل از او کمک بخواهیم.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تعامل شاعران جهان گفت:ما می‌توانیم با محوریت موضوعات مشترکی همچون صلح، محیط زیست، انتظار منجی و مقاومت، در پی ایجاد شبکه‌ای از شاعران همدل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha