دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
دهقانی فیروز آبادی

حوزه/ معاون، علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پیامی گفت: افزون بر همه مراتب، علمی، معرفتی و معنوی، علامه حسن زاده آملی حضور این عالم پارسا در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرینی در صحن‌ های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب از دیگر ویژگی‌های این عالم جلیل القدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون، علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی به همایش ملی علامه ذوالفنون عنوان کرد:

نقش عالمان و مفاخر دینی جهان اسلام در تحقق جامعه دینی و اسلامی اثر گذاری و هدایت فکری جامعه و صیانت از هویت اسلامی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی نقشی مهم و بی بدیل است. بی تردید وجود چهره های ارزشمند و شاخص روحانی در جامعه و حضور معنوی آنان غنای فرهنگی و ارزش مداری انقلاب و نظام را ضمانت کرده و استواری پویایی و مانایی مؤلفه های فرهنگی و معنوی در کشور را موجب می گردد.

یکی از این چهره‌های اثرگذار در سپهر، علم، فرهنگ و عرفان در زمان ما علامه مرحوم حسن زاده آملی(ره) است.

وی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به‌شمار می‌رود که با بهره‌گیری از کسب فیض از محضر عالمانی بزرگ چون آیت‌الله قمشه‌ای، علامه شعرانی و علامه طباطبایی(ره) توانست در طول عمر پر برکت خود با مجاهدت علمی و تلاش خستگی‌ناپذیر شاگردان برجسته‌ای را تربیت کند و همچنین تألیفات و آثار فاخر فراوانی را در شاخه‌های مختلف علوم از فلسفه، ادبیات و ریاضی تا عرفان، هنر و نجوم از خود برجای بگذارد که چون چراغی تابان فراروی جویندگان بوده و هست.

افزون بر همه مراتب علمی، معرفتی و معنوی ایشان حضور این عالم پارسا در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی در عرصه‌های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب از دیگر ویژگی‌های این عالم جلیل‌القدر است.

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرصت ارزشمندی است تا نخبگان، صاحبان استعدادهای برتر، دانشجویان و طلاب علوم دینی همراه با سایر اقشار جامعه و علاقه‌مندان به سیره علمی و عملی ایشان بیش از پیش با نوع زندگی و آثار یکی از بزرگان علم و تقوای کشور آشنا شوند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن انسان وارسته دوران و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای خانواده محترم و شاگردان آن عالم ربانی، از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی «علامه ذوالفنون» که همراه با رونمایی از کتاب «در ثنای آفتاب حسن» است، تقدیر نموده و موفقیت عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha