شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر / جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اگر انسان رابطه خود را با خدای متعال تقویت کند، همه روابط انسانی او بهتر خواهد شد و یکی از اعمالی که موجب می‌شود رابطه انسان با پروردگار خود بهتر شود، نماز اول وقت است و این مسئله بر روابط اجتماعی و فردی او نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ناصر اکبر زاده امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان رابطه خود را با خدای متعال تقویت کند، همه روابط انسانی او بهتر خواهد شد و یکی از اعمالی که موجب می‌شود رابطه انسان با پروردگار خود بهتر شود، نماز اول وقت است و این مسئله بر روابط اجتماعی و فردی او نیز تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: باید در انتخاب دوستان خود دقت کنیم که ما را به سمت تعالی و خدای متعال سوق دهند و اهتمام به نماز اول وقت نیز باید یکی از ملاک‌های انتخاب دوست باشد، چرا که کسی که به نماز خود و راز و نیاز با پروردگار اهمیت ندهد، نمی‌تواند دوست خوبی باشد و کسی که نماز را در اولویت کارهای خود قرار دهد به همه اموراتش بها خواهد داد و خود مالک مملکت وجودی خویش خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، تصریح کرد: نماز مشتقتی برای انسان ندارد، بلکه تجلی بخش روح و وروان آدمی است و لذا باید نماز را بر همه کارها ترجیح دهیم.

وی اهتمام به نماز اول وقت را یکی از شاخصه‌ها و خصوصیات شهدا دانست و اظهار کرد: شهدا نیز با نمازِ اول وقت به عزت و جلال رسیدند و ما این مسئله را در زندگی نامه شهدایی هم چون صیاد شیرازی مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام اکبرزاده، با اشاره به مسئله ولایت فقیه و جانشینی امام زمان(عج) در دوران غیبت، تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب پرچم اسلام و ولایت را در دست گرفته و یکی از دلائلی که این عظمت و عزت را خداوند به ایشان داده است، رابطه خوب رهبر معظم انقلاب با خدای متعال است و این مسئله با عبادت پروردگار عالم و بندگی و تضرع در برابر خداوند به‌دست می‌آید.

وی ادامه داد: به این مسئله توجه داشته باشیم که کار زشت از نظر همه مذموم است، اما اگر از طلبه سر بزند زشت‌تر است و لذا طلاب باید تا جایی که ممکن است نمازهای یومیه خود را به جماعت اقامه کنند، اگر بدانیم در موقع اذان چه مقام و جایگاه عظیمی ما را به عبادت و بندگی فرا می‌خواند، لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی به نماز، بی‌اعتنایی به مقام ربوبی است و حضرات معصومین وقتی صدای اذان را می‌شنیدند رنگ از رخشان می‌پرید.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین لوازم نماز تعظیم در برابر حضرت حق تعالی است و امام علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند، اعْلَمْ أَنَّ کُلَّ شَیْ‌ءٍ مِنْ عَمَلِکَ تَبَعٌ لِصَلَاتِکَ، بدان که همه اعمال تو تابع نمازت می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha