جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
آشتیان

حوزه/ تعطیل کردن عقلانیت و جایگزینی احساسات و عواطف راهکاری شیطانی و ابزار جنگ شناختی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست سیاسی با موضوع اهمیت جهاد تبیین، جنگ شناختی و طوفان الاقصی با حضور محمدجواد یاری مدرس دانشگاه اراک صبح امروز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان برگزار شد.

یاری با بیان این که امروز کشور درگیر جنگ ترکیبی است، گفت: جنگ شناختی در بستر جهل و نادانی شکل می‌گیرد و ذهنیت ها جای واقعیت ها و حقیقت را خواهد گرفت

مدرّس دانشگاه اراک ادامه داد: جنگ شناختی فضای احساسات و عواطف را بیان می‌کند و استدلال عقلی و ذهنی را از بین می‌برد. وقتی با عقلانیت و منطق اسلام را تبیین کنیم مشاهده می کنیم که اسلام مشکلات فردی و اجتماعی افراد جامعه را حل کرده است، زیرا اسلام راهکارهای آسایش و آرامش در زندگی را خیلی خوب می سازد وقتی حرام از بین رفت مستحبات و واجبات جای آنها را خواهد گرفت.

وی افزود: با پیاده شدن اسلام ناب، طلاق، اعتیاد، دزدی، بی سوادی و جهل و کارهای خلاف از جامعه رخت برخواهد بست و دین کامل خواهد شد.

یاری تصریح کرد: شبهات را باید عالمانه و بادرایت پاسخ داد و بعد از آن تمام ابعاد و وجوه اسلام را برای جوانان تبیین و تشریح کرد.

مدرس دانشگاه اراک گفت: یکی از مهم ترین مأموریت های حوزه علمیه جهاد تبیین است و پاسخگویی به شبهات از اهم وظایف حوزویان است اینکه بتوانیم درست روایتگری کنیم و جلوی تحریف روایت ها را بگیریم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha