سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جایگاه بلند حضرت معصومه(س) به‌عنوان دختری مجرد از خاندان اهل‌بیت(ع) که ضمن پایبندی به عفاف و حجاب، در مسائل اجتماعی اثرگذار بود، گفت: امروز که دشمن روی دختران که از ارکان تأثیرگذار و مهم در جامعه انسانی و اسلامی هستند کار جدّی می‌کند نیاز به معرفی الگوهایی نظیر حضرت معصومه(س) دوچندان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار هادی پورحسین فرمانده پایگاه هوانوردی شهید اکبری قم و جمعی از آموزش‌دیدگان جدیدالورود این پایگاه هوایی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اینکه از میان تمام اماکن مرتبط با حضرت معصومه (س) محل عبادت حضرت باقی‌مانده نشان می‌دهد که آنچه برای خدا و عبادت خدا باشد ماندگار و پیام‌رسان است.

وی با اشاره به جایگاه بلند حضرت معصومه به‌عنوان یک دختر مجرد از خاندان اهل‌بیت (ع) به عفاف و حجاب و تأثیرگذاری ایشان در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز که دشمن روی دختران که از ارکان تأثیرگذار و مهم در جامعه انسانی و اسلامی هستند کار جدی می‌کند نیاز به معرفی الگوهایی نظیر حضرت معصومه (س) را دوچندان می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به‌عنوان دختر نمونه آل الله با حفظ عفاف و حجاب، به نقش‌آفرینی در جامعه نیز پرداخت و با مهاجرت از مدینه به قم در مسیر تمدن‌سازی و بصیرت‌افزایی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به آیات قرآن نصرت خداوند زمانی شامل حال مؤمنین می‌شود که مؤمنین خدا را یاری کنند، افزود: در باب اهل‌بیت جایگاهی که خداوند به آنها داده است قابل‌قیاس با هیچ‌کس نیست؛ ولی سنت خداوند این گونه است که اگر مردم از اهل‌بیت پیروی نکنند و به آنها کمک نکنند حرکت‌هایشان در دنیا به نتیجه نمی‌رسد.

آیت‌الله سعیدی نقش علما و روحانیان در میان مردم و نیروهای نظامی را تعیین‌کننده و حساس دانست و گفت: باید حرکت‌های نیروهای نظامی ما بر اساس دین خدا باشد و امروز این روحانیون و علما هستند که با حضورشان در میان نیروهای مسلح و راهنمایی آنها این وظیفه خطیر را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha