پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
همایش طلیعه حضور طلاب خواهر گلستانی

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه الان عصر سرعت انتقال اطلاعات است، گفت: همه نباید به میدان جهاد بروند و در جامعه‌ای که انتقال و انتشار شبهات و توطئه‌های دشمنان زیاد شده است، باید برخی احکام اسلام را فرا گرفته و به دیگران آموزش دهند، از این رو جهاد علمی نیاز امروز و فردای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، روز چهارشنبه در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب پایه اول برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی جامعه که دشمن با ترویج خرافات و شبهات دینی در فضای مجازی قصد دارد ایمان، اعتقاد و باورهای دینی مردم را تضعیف کند، شما خواهران با تعلیم و تربیت علوم دینی و فقه جعفری در مدارس و حوزه‌های علمیه بهترین سنگر و پناهگاه را انتخاب کرده‌اید.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید پیشگاه و جلودار نهضت اسلام باشید باید جلوتر از زمان حرکت کرده، برنامه‌ریزی آموزشی داشته‌ باشید و بیدار و هوشیار باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و خودسازی مهمترین مبحث در مسیر طلبگی است تا بتوانید در کنار آموزش‌های لازم، فهم عمیقی از قرآن و احکام اسلامی پیدا کرده و آن را به مردم انتقال دهید.

حسینی واعظ، آمادگی پاسخگویی به شبهات دینی، پاسخگویی به نیازهای معنوی، تشویق افراد برای تفقه در دین و آماده‌سازی برای سربازی و ظهور امام زمان(عج) را از ضرورت‌های تحصیل در حوزه علمیه دانست.

وی، تعلیم اسلام ناب محمدی به امت را از وظایف سنگین طلبه‌ها برشمرد و ادامه داد: تفقه، تبلیغ و اجرای دین از وظایف طلبه‌ها بوده و ارزش انسان به درک و فهم او است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به آیه (وقل رب زدنی علما)، تحصیل علم در اسلام را توقف ناپذیر خواند و عنوان کرد: علم بر سه قسم بوده؛ علم مفید علمی است که با بصیرت و رشد همراه است، علم مضر، علمی بوده که دانستن آن فایده‌ای بر مترتب نداشته و علم مابین مفید و مضر سومین قسم آن است.

خانم حسینی واعظ یادگیری علومی که جامعه اسلامی برای بقا به آن نیازمند است را واجب کفایی خواند و اظهار کرد: انسان نباید هرگز از فراگیری علم و دانش خسته شود، بلکه باید بداند مسیر علم و معرفت نقطه پایانی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نفس و خودسازی طلاب، افزود: به هر اندازه که ایمان، عمل، معرفت و اخلاق کامل‌تر باشند، همان مقدار از مواهب معنوی و مادی بهره می‌برند، لذا عالمان باید به عنوان الگو راه تهذیب نفس و اصلاح جامعه را به مردم نشان داده و جاهلان نیز با بهره‌گیری از نور عالمان به اصلاح خویش و جامعه خود بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، قرآن را محور کارها دانست و بیان کرد: قرآن به عنوان کامل‌ترین و جامع ترین کتاب که با تمسک به آن و استخراج نکته‌های آن باید سعی و تلاش کرد و علمی مفید است که با عمل همراه شود.

خانم حسینی واعظ با بیان اینکه روحیه جهاد در جامعه انقلاب را زنده نگه داشته و جهاد علمی بالاتر از جهاد نظامی است، افزود: «جهاد»، علاوه بر جهاد نظامی و مقابله مسلّحانه با دشمن، شامل جهاد علمی و هرگونه تلاش و کوشش مفید و سازنده برای پیشبرد اهداف اسلامی است، لذا تا جهاد همه جانبه نباشد، کاری از پیش نخواهد رفت.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه الان عصر سرعت انتقال اطلاعات است، گفت: همه نباید به میدان جهاد بروند و در جامعه‌ای که انتقال و انتشار شبهات و توطئه‌های دشمنان زیاد شده است، باید برخی احکام اسلام را فرا گرفته و به دیگران آموزش دهند، از این رو جهاد علمی از مقامات شهدا و مجاهدان بالاتر است.

وی در پایان گفت: حوزه‌ علمیه خواهران استان گلستان از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموخته در این حوزه‌ها تحصیل کردند و امسال یک هزار و ۱۰۰ طلبه خواهر در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha