پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 1118393
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
نشست تخصصی روانشناسی اسلامی

حوزه/ به همت کمیته پژوهش انجمن روانشناسی اسلامی، نشست تخصصی روانشناسی اسلامی با موضوع "معرفی نظری و کاربستی روش تدبر در قرآن" در روانشناسی اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت کمیته پژوهش انجمن روانشناسی اسلامی، در روز پنج شنبه ۱۸ آبان نشست تخصصی روانشناسی اسلامی با موضوع "معرفی نظری و کاربستی روش تدبر در قرآن" در روانشناسی اسلامی با حضور دکتر هادی بهرامی احسان، استاد احمدرضا اخوت، خانم دکتر فاطمه فیاض و دبیری حجت الاسلام جعفر هوشیاری در انجمن روانشناسی اسلامی قم برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر بهرامی احسان درباره رابطه قرآن و روانشناسی اسلامی و مبانی علمی روش تدبر در قرآن نکاتی را بیان کرد.

بعد از آن آقای اخوت به معرفی نظری روش تدبر در قرآن پرداخته و انواع و گامهای آن را تشریح کرد.

در ادامه خانم دکتر فیاض درمان افسردگی بر اساس روش تدبر در قرآن و مبانی نظری و گامهای انجام آن را تشریح نمود.

حجت الاسلام هوشیاری باطرح سوالاتی از ارائه دهندگان، نگاه غالب در روش و سبک پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی روانشناسی اسلامی را بیان کرد.

دبیر علمی نشست افزود: در مراکز علمی متعدد، طلاب بسیاری داریم که در عین طی تحصیلات دانشگاهی و تسلط به دانش روانشناسی، در حال آموزش و پژوهش در روانشناسی اسلامی هستند که خروجی های علمی و عملی بسیاری در پی داشته است.

وی افزود: نگاه غالب در این مجموعه ها استخراج روانشناسی اسلامی از منابع اسلامی و روشهای مورد تایید دین است که در این زمینه مبانی مستحکم و روشهای عملیاتی متعددی وجود دارد.

خاطرنشان می شود: این نشست با حضور ۲۵۰ نفر از علاقمندان به مباحث روانشناسی اسلامی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha