پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جعفر زاده سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه / حجت‌الاسلام جعفر زاده گفت: ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند برای شناخت الگوهای فاطمی و بهره‌گیری از سیره و سلوک آن حضرت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در آیین افتتاح نمایشگاه الگوهای فاطمی و یاس نبوی در اردبیل، اظهار داشت: ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند برای شناخت الگوهای فاطمی و بهره‌گیری از سیره و سلوک آن حضرت است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با رفتار و سلوک شایسته خود، نمایشگاهی از معرفت و ارزش‌مداری را به معرض دید گذاشتند، افزود: پیوند زندگی امروز با الگوهای معرفتی و شناخت بانوی دو عالم می‌تواند بهترین بستر و زمینه‌ساز تحول‌آفرینی و تغییر باورها و نگرش‌ها باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: نسل جوان امروز به معنای واقعی به تبیین و تشریح چنین الگوهای بی‌نظیری نیاز دارند تا در مسیر فضائل و ارتقای معرفت گام برداشته و شرایط مناسبی را در پیشبرد امور شاهد باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه الگوهای فاطمی و یاس نبوی، گفت: در این نمایشگاه سعی شده تا سیره و سلوک حضرت زهرا (س) به‌صورت واقعی در معرض دید گذاشته شود و امکان بهره‌گیری از آن برای نسل امروز و آینده فراهم آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، شاخصه زندگی و مرام حضرت زهرا(س) را پیوند عمیق آن حضرت با ولایتمداری و برجسته‌سازی ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی ممتاز اعلام کرد و ادامه داد: هر قدر آگاهی و بصیرت ما در این حوزه بیشتر باشد، به همان تناسب نیز ما می‌توانیم زمینه بهره‌گیری از این الگوهای بی‌نظیر را در ابعاد مختلف مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در ایام فاطمیه تلاش می‌کند تا با برپایی محافل و مجالس عزاداری و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ابعاد مختلفی از زندگی حضرت زهرا (س) را به نمایش بگذارد، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی نسل‌های آینده با سیره و سلوک آن حضرت انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به ضرورت شناخت الگوهای فاطمی در شرایط کنونی، تصریح کرد: در شرایطی که جامعه با برخی بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند، شناخت الگوهای فاطمی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha