دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: اگر دشمن به جنگ شناختی روی آورده، با گره‌گشایی از مشکلات جامعه، اصل راهبرد دشمن در جنگ شناختی را می‌توان خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به ابعاد جنگ شناختی اظهار داشت: در جنگ شناختی، اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد، به عبارت دقیق‌تر، در جنگ‌ شناختی مدیریت ادراک صورت می‌گیرد که ترکیبی از طرح‌ریزی، عملیات امنیتی، پوشش و فریب و عملیات روانی است و به تغییر و دستکاری شناخت جامعه نسبت به نظام سیاسی منجر می‌شود.

وی به بیان اهداف پنج گانه در جنگ شناختی پرداخت و ابراز کرد: تلاش برای القاء تصویر منهای اخلاق و تزریق شبهات دینی، سیاه‌نمایی، القای بن‌بست و انسداد در سبک زندگی دینی و حاکمیت دینی، القای ضعف و عقب‌ماندگی و گزاره "ما نمی‌توانیم" خصوصا در نسل جوان و آینده‌ساز، تکرار واژه ناکارآمدی، تعمیم گسل‌های مذهبی، قومیتی، جنسیتی و تولید بدبینی و تغییر نظام محاسبات، تزریق اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار وارونه از جمله این موارد است.

حجت الاسلام کارگر، به راه‌های مقابله با جنگ شناختی پرداخت و گفت: جهاد تبیین توسط سران قوا و وزرا و نمایندگان مجلس است، اولویت‌یافتن مسائل و چالش‌های اقتصادی برای مردم، امروز ریشه‌ای‌ترین اقدام تبیینی را لازم دارد و تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم ضروری است.

وی افزود: اگر دشمن به جنگ شناختی روی آورده، با گره‌گشایی از مشکلات جامعه، اصل راهبرد دشمن در جنگ شناختی را می‌توان خنثی کرد.

امام جمعه خارگ یادآور شد: تقویت کار ویژه پاسخگویی مسئولان، ارتباط و گفت‌وگوی مستمر مسئولان با مردم و قرار دادن آنها در جریان امور و اقدامات مختلف خود به‌منظور اقناع‌سازی افکار عمومی، اگرچه اقدامی بدیهی و همیشگی به شمار می‌آید، اما در برهه‌ کنونی به‌سبب سم‌پاشی‌های جریان تحریف، ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود.

وی با گرامیداشت روز مجلس، اظهار کرد: انتظار است افکار عمومی نسبت به مصوبات و نظارت بر اجرای آنها و شعارهای انقلابی این دوره از مجلس مانند شفافیت و انقلابی‌گری آگاه شوند.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: دانشجو باید طرح مساله داشته باشد و برای حل مسائل کشور راهکار مناسب را پیدا کند و مراقبت کند ابزار دست سیاستمداران نباشد، استکبار می‌خواهد ذهن دانشجویان به جای توجه به علم و حل مساله در حاشیه درگیر باشد، حواشی موجود برای دانشجویان با صبر و بصیرت حل خواهد شد نه با حضور در جنبش‌هایی که اموال عمومی و خصوصی مردم را تخریب می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha