یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار داشت: الان جنگ قدرت سخت و نرم را در جنگ غزه مشاهده می کنید. الان غزه پایدار است و جبهه مقاومت در غزه فوق العاده محاسبه گر و با قدرت بالای مهندسی نظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دومین همایش دانش افزایی قدرت نرم آجا اظهار داشت: در معادلات و محاسبات، جغرافیای قدرت به دو بخش قدرت سخت و نرم تقسیم می شود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: قدرت سخت به معنای توانمندی در عرصه سخت افزار و تولید جنگ افزارهای تهاجمی و دفاعی و استفاده از سخت افزارها در موقعیت های مناسب و مدیریت کامل در عرصه عملیات نظامی در بعد تهاجم و دفاع است و به همین خاطر در قدرت سخت حوزه عملیات برون انسانی هدف است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: قدرت سخت، تاریخ کهنی دارد و امروز ساز و کار آن به سمت تجهیزات الکترونیک پیش رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: از دیرباز تا قبل از قرن ۲۱، تنها عامل قدرت یک کشور قدرت سخت معنا می شد و به همین خاطر یک رقابت فوق العاده خطرناک بین ابرقدرت ها در تولید سیستم های اتمی برای تخریب گسترده وجود داشت.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر رقابت جهان در قدرت سخت است اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هزینه بری و تلفات مدافع و مهاجم دارای درصد بالا است و قدرت سخت که مهاجم به کار می برد، کشور هدف را به ایجاد یک وحدت ملی جهت دفاع و مقابله فوق العاده گسترده چه به شکل کلاسیک یا چریکی تحریک می کند.

وی با بیان اینکه جنگ سخت هم هزینه مالی و انسانی دارد و هم کشور مورد هدف دارای اتحاد شده و جبهه مردمی علیه کشور مهاجم ایجاد می شود گفت: به همین خاطر از آغاز قرن ۲۱ با توسعه نرم افزارهای رسانه و تولید و گستردگی ابزار الکترونیکی رسانه، کشورهای پیمان ناتو بدنبال طراحی قدرت نرم در عرصه تهاجم فکر کرده اند و قدرت نرم را با ابزار رسانه موجود طراحی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز داشت: حوزه سایبر جغرافیای تهاجم نرم با استفاده سیستم های الکترونیک به مراکز حساس و اذهان جامعه هدف است. قدرت نرم در محاسبات به عنوان یک قدرت فوق العاده قوی و کم هزینه و موثر طراحی شد و الان بانوان یکی از مولفه های قدرت کشورها محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: قدرت نرم انسان ساز و جامعه ساز است و در نیروهای مدافع و مهاجم توانمندی ایجاد می کند. به همین خاطر در قرآن در عرصه های تبیین مولفه قدرت هم روی قدرت سخت و هم روی قدرت نرم تاکید شده است.

وی افزود: قدرت سخت رژیم اشغالگر قدس با مردم غزه جنگ می کند اما چون پشتوانه قدرت نرم ندارد هم در درون تلفات می دهد و هم قدرت سخت نمی تواند تاثیر نمی گذارد اما بالعکس در غزه مولفه قدرت نرم است و اسلام خواهی و وطن پرستی و مبارزه با ظلم بعنوان یک رویه تاریخی کشور فلسطین بدون تجهیزات قدرت سخت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار داشت: الان جنگ قدرت سخت و نرم را در جنگ غزه مشاهده می کنید. الان غزه پایدار است و ستاد مقاومت در غزه فوق العاده محاسبه گر و با قدرت بالای مهندسی نظامی است. جنگ از حالت شتاب به فرسایش رسیده است و تمام توانمندی های سیاسی رژیم اشغالگر قدس دچار بحران ملی و بین المللی شده است.

وی بیان داشت: کشورهای دارای اندیشه های استراتژیک فوق روز هستند که در دو عرصه توانمندی در قدرت سخت دنبال سیستم های پیشرفته فوق روز دفاعی و نظامی هستند و کوشش بر این است که این سیستم ها فوق العاده پیشرفته و نقطه زن باشند و منابع انسانی در درون خودشان جا نداده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: جنگ در شرایط کنونی جهان در حوزه سخت، جنگ از دور است و هرچه بیشتر پیش می رود دورتر از جبهه کشور مهاجم و مدافع می‌شود و بُرد را نشانه توانمندی کشور می دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha