یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ر

حوزه / مجلسی با بیان اینکه زبان پرچم و کتیبه تأثیرگذاری بیشتری برای مردم دارد، گفت: نکته مهم در ارائه آثار هنری با محوریت کتیبه، تکیه بر سنت‌های گذشته علاوه بر ایجاد خلاقیت و نوآوری هنرمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، امشب آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال با تقدیر از اساتید و شرکت کنندگان پرچم گردانی خدام حرم شهید اردهال در تالار دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان برگزار شد.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان در این مراسم با اشاره به نقش آفرینی هنرمندان شرکت کننده در رویداد شهید اردهال، اظهار داشت: اقدام فرهنگی ارزشمند تمامی عوامل اجرایی و دست اندرکار رویداد شهید اردهال ستودنی و قابل تقدیر است.

پدرام‌فر با تقدیر از زحمات رئیس حوزه هنری کاشان در برگزاری این رویداد فرهنگی هنری، گفت: حوزه هنری کاشان یک ظرفیت هنرپرور جوان در برگزاری برنامه‌های ارزشمند و تاثیرگذار است.

مجتبی مجلسی مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان نیز با اشاره به برگزاری رویداد شهید اردهال در نخستین دوره با موضوع پوستر، یادآور شد: امسال دومین دوره از رویداد شهید اردهال با موضوع طراحی کتیبه برگزار شد که طیف سنتی، مردم و مناسک ما با آن کاملا عجین شده اما با پوستر عجین نیست.

وی با بیان اینکه زبان پرچم و کتیبه تأثیرگذاری بیشتری برای مردم دارد، افزود: نکته مهم در ارائه آثار هنری با محوریت کتیبه، تکیه بر سنت‌های گذشته علاوه بر ایجاد خلاقیت و نوآوری هنرمند است.

مجلسی تصریح کرد: هر چند کار با محوریت کتیبه بسیار سخت بود، اما اتفاقات خوبی رقم خورد و آثار بسیاری توسط جوانان هنرمندِ ولایی و متعهد در ابن رویداد تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه این رویداد خرید آثار، اعطای جوایز و رزومه نداشت، اما حضور اساتید برجسته کشوری در رشته‌های خوشنویسی، طراحی گرافیک و تایپوگرافی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مزایای این رویداد بود.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی(آیه)، حضور علاقه‌مندانه، عاشقانه و خالصانه هنرمندان شرکت کننده در سال قبل در دومین دوره رویداد را نیز از دیگر برکات و تأثیرات خوب برگزاری رویداد شهید اردهال در کاشان دانست و تصریح کرد: برگزاری مستمر و تکرار سالیانه این رویداد به طور قطع و یقین آثار و برکات زیادی به‌ویژه در تعامل و هم افزایی هنرمندان جوان این خطه با سایر هنرمندان خوشنویس، گرافیست و تایپوگراف کشور و رشد و ارتقای بیش از پیش آنها دارد.

وی حمایت از تدوام برگزاری رویداد شهید اردهال و هنرمندان شهرستان را از از امام جمعه و فرماندار کاشان خواستار شد و گفت: هر جا دولتمردان به کمک هنرمندان بیایند اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

مهدی سهرابی نصر نیز تأکید کرد: حمایت مسئولان از هنرمندان با ذوق و ولایی این خطه، نیازمند کمک و توجه بیشتر است.

شایان ذکر است در پایان مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با اعطای حکم خادم افتخاری به اساتید و شرکت کنندگان دومین دوره رویداد شهید اردهال موافقت کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha