سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر ارتقاء منابع حوزوی برای طلاب حوزه های علمیه و مبلغان در کتابخانه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در دیدار با مهدی رمضانی، دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور در دفتر امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه و فراگیر شود، افزود: جامعه زمانی به پیشرفت و توسعه خواهد رسید که مطالعه روزانه و تحقیق بخشی از زندگی افراد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه در منابع دینی نیز نسبت به مطالعه و پژوهش تاکید فراوانی شده است، اظهار داشت: پیشرفت یک ملت در همه عرصه ها نیازمند ارتقاء دانش، مطالعه و تحقیق است و برای تحقق این مهم باید زیرساخت های مطالعه و تحقیق در جامعه فراهم شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت و توجه به فضای مطالعه و کتابخوانی، گفت: پیشرفت در همه عرصه‌ها نیازمند اجرای برنامه‌های زیربنایی در حوزه کتاب است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: در ۲ سال گذشته گام‌های خوبی در خصوص ارتقاء فرهنگ کتابخوانی برداشته شده است، اما برای رسیدن به قله و نقطه آرمانی باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر ارتقاء منابع حوزوی ویژه طلاب مدارس علمیه در کتابخانه ها تأکید و خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه لرستان، با محدودیت‌هایی در زمینه منابع حوزوی روبرو هستند که انتظار می رود این منابع در کتابخانه های عمومی فراهم شود.

وی بیان داشت: عقب ماندگی شهرستان‌های استان در زیرساخت ها و تجهیز کتابخانه های عمومی در شهرستان ها باید در دولت انقلابی برطرف شود.

دیدار با استاندار لرستان، نشست با کتابداران، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از برنامه‌های سفر یک روزه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha