چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رمضانی

حوزه/ دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ایران اسلامی رتبه نخست منطقه را در فعال بودن کتابخانه‌های عمومی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، بیان داشت: ایران اسلامی با ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال، رتبه نخست منطقه را دارد و پس از ایران کشور ترکیه با یک هزار و ۶۰۰ کتابخانه در جایگاه دوم منطقه است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کتابخانه های عمومی برای دسترسی مردم در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: علاوه بر احداث کتابخانه های عمومی در شهرها، کتابخانه ها در برخی روستاها و جامعه عشایری نیز ارتقاء یافته و علاقه مندان به مطالعه می توانند از منابع این کتابخانه ها بهره گیرند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به خدمات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خاطرنشان کرد: تلاش می شود خدمات خوب و مطلوبی به علاقه مندان به فرهنگ مطالعه صورت گیرد.

رمضانی با اشاره به ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس، گفت: مقام معظم رهبری، همواره بر اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید دارند که باید برای تحقق این مهم در جامعه همت جهادی و انقلابی داشته باشیم.

وی بیان داشت: ایران اسلامی از لحاظ شبکه کتابخانه‌ها بین ۲۰ کشور برتر جهان قرار دارد.

رمضانی در پایان بر توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس و مساجد تأکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جوار مصلای شهر قرار گرفته و این مهم رابطه ای پایدار بین مساجد و کتابخانه‌ها بوجود آورده و مسجدمحوری در حوزه کتابخوانی را تحقق بخشیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha